пятница, 24 ноября
Расширенный поиск
Вход для клиентов
Регистрация клиента

Авторизация

 

Предложить акцию

Ваше имя:
Email:
Сообщение:
:
 
Акции!


Бердянські платники сплатили до державного бюджету понад 48 млн. грн. | печать |
22.04.2016 г. 09:16
З початку 2016 року платники податків Бердянська та Бердянського району сплатили до державного бюджету 48,7 мільйонів гривень, що на 2 млн. гривень більше рівня надходжень минулого року. Платники Бердянська направили до держбюджету на 43 млн.грн., платники Бердянського району -   - 5,7 млн. грн.
Найбільше надійшло податку на доходи фізичних осіб – 15,1 мільйонів гривень. Від платників податку на прибуток підприємств надходження склали 11,4 мільйонів гривень податку на прибуток. Також 5,2 млн. гривень отримав державний бюджет від сплати військового збору.  Про це повідомив перший заступник начальника Бердянської ОДПІ Едуард Мелкумов.


Протягом 1 кварталу у Центрі обслуговування платників надано близько 2000
 адмінпослуг
За словами першого заступника начальника Бердянської ОДПІ Едуарда Мелкумова з початку  2016 року Бердянською ОДПІ було надано 1932   адміністративних послуг у Центрі обслуговування платників. Зокрема, видано 1375 карток платників податків, видано 141 довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, зареєстровано 98 книг обліку розрахункових операцій та 40  книги обліку доходів і витрат.


Бердянська ОДПІ запрошує громадян задекларувати доходи, отримані протягом 2015року!
З початку року 1757 бердянців подали декларації про майновий стан і доходи та задекларували дохід на загальну суму  42868 тис. гривень, - повідомила заступник начальника Бердянської ОДПІ Олена Круц.
На теперішній час до Бердянської ОДПІ подано 708 декларації громадянами, які мають у власності земельні паї та самостійно вирощують та реалізують сільськогосподарську продукцію, понад 427 декларацій подали громадяни, які отримали доходи від надання нерухомого майна в оренду, 280 громадян подали декларації та задекларували доходи від отримання спадщини тощо. Один бердянець задекларував 1386,8 тис. гривень доходу та сплатив  69,3 тис.грн. податку на доходи фізичних осіб та 20,8 тис. грн. військового збору.
Метою декларування є не тільки сплата податків до бюджету, а і повернення певної суми податку на доходи фізичних осіб, яку громадяни сплатили зі своєї заробітної плати упродовж минулого року. Витрати, які платник податку має право включити до податкової знижки, прописані у Податковому кодексі, зокрема, це плата за навчання, сума витрат на сплату страхових платежів і пенсійних внесків, частина суми відсотків, сплачених за користування іпотечним житловим кредитом тощо. У такому випадку податкова декларація подається впродовж усього року. З початку року понад 72 бердянців подали  декларації на отримання податкової  знижки та задекларували повернення податку у сумі 110,2 тис. грн.
Найзручнішим способом подання декларації на сьогодні є звітування в електронному вигляді В рамках кампанії декларування доходів громадян ДФС доопрацьовано електронний сервіс «Електронний кабінет платника» в частині надання можливості підготувати, заповнити та надіслати декларацію про майновий стан і доходи фізичних осіб  в електронному вигляді.У відкритій частині електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) можна заповнити, зберегти та роздрукувати декларацію, а у закритій частині (особистий кабінет) платник може подати декларацію в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису (ЕЦП). Безкоштовно отримати ЕЦП можна в у підрозділі АЦСК ІДД у м. Бердянськ. (пр.Праці, 20, каб. 219).
Кампанія декларування доходів громадян добігає завершення. Запрошуємо мешканців міста та району відвідати податкову інспекцію та заповнити декларацію про доходи Граничною  датою подання декларації за 2015рік є 3 травня 2016 року.

Новини законодавства

Нова звітність щодо виробництва й обігу спирту, алкоголю і тютюну

Мінфін наказом від 11.02.2016 р. № 49 затвердив форми звітів з виробництва та обороту спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів і відповідні порядки їх заповнення
Так, зазначеним документом затверджено звіти за формами:
1-РС "Звіт про обсяги виробництва та реалізації спирту";
2-РС "Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв";
3-РС "Звіт про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів";
1-ОА "Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі";
1-ОТ "Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі";
Також введено нову звітність для суб'єктів господарювання, які отримали ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами:
1-РА "Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі";
1-РТ "Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі".
Форми звітів, затверджені наказами ДПАУ від 13.10.2005 р. № 449 (форми №№ 1-РС, 2-РС, 3-РС) та від 27.04.2006 р. № 228 (форми №№ 1-ОА і 1-ОТ), втратять силу з набранням чинності наказом № 49.
Також наказом № 49 встановлено Коди продукції, які містять 84 види продукції, замість колишніх 55 видів. Зокрема, до нового переліку продукції додано пиво.
Нагадаємо, що відповідно до ст. 16 Закону № 481 суб'єкти господарювання, які отримали передбачені цим Законом ліцензії, подають до органів ДФС за місцем реєстрації щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва й/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів. Це правило поширюється й на нові звіти за формами №№ 1-РА, 1-РТ.
Коментований наказ набирає чинності 22.04.2016 р.
Яку звітність про обсяги роздрібної торгівлі подають СГ, які отримали ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями або тютюновими виробами, який граничний термін подання такої звітності та за який звітний період вона подається вперше?
     Відповідно до частини третьої ст. 16 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» із змінами і доповненнями (далі – Закон № 481) суб’єкти господарювання, які отримали передбачені Законом № 481 ліцензії, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за формою, встановленою цим органом.
     Роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій (частина дванадцята ст. 15 Закону № 481).
     Пунктом 5 наказу Міністерства фінансів України від 11.02.2016 № 49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення» (далі – Наказ № 49) встановлено, що Наказ № 49 набирає чинності через 30 днів з дня його офіційного опублікування (Офіційний вісник України № 21 за 22.03.2016).
     Наказом № 49 затверджено, зокрема Форму звіту № 1-РА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі» та порядок її заповнення (далі – Порядок 1-РА); Форму звіту № 1-РТ «Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі» та порядок її заповнення (далі – Порядок 1-РТ).
     Згідно з п. 5 Порядку 1-РА та п. 6 Порядку 1-РТ звіт складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подається до органу ДФС за місцем реєстрації суб’єкта господарювання.
     Звіт в електронній формі подається засобами електронного зв’язку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, як передбачено для податкової звітності (п. 2 Порядку 1-РА та п. 2 Порядку 1-РТ).
     Відповідно до ст. 530 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 43-IV зі змінами та доповненнями (далі – ЦКУ) якщо у зобов’язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
     Разом з тим, згідно з п. 5 ст. 254 ЦКУ, якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону у місці вчинення певної дії, днем закінчення строку є першим за ним робочий день.
     Також ст. 51 Господарського процесуального кодексу України від 06 листопада 1991 року № 1798-ХІІ зі змінами та доповненнями визначено, що у випадках, коли останній день строку припадає на неробочий день, днем закінчення строку вважається перший наступний за ним робочий день.
     Таким чином, суб’єкти господарювання, які отримали ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями або тютюновими виробами щомісяця до 10 числа (9 число – останній термін подачі звіту) засобами електронного зв’язку в порядку, передбаченому для податкової звітності, подають до органу ДФС за місцем реєстрації такого суб’єкта господарювання звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв та/або тютюнових виробів у роздрібній мережі за встановленою формою.
     Перший звітний період – квітень 2016 року, останній день подачі звіту за цей період – 10 травня 2016 року.
Затверджено вимоги щодо реалізації фіскальних функцій РРО для окремих сфер застосування
Постановою  Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 року №149 затверджено вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій, що застосовуються під час здійснення операцій:
- з купівлі-продажу іноземної валюти;
- з приймання та переказу готівкових коштів через програмно-технічні комплекси самообслуговування (ПТКС).
Постановою визначено кількість функціональних блоків, з яких має складатися РРО, призначений для застосування при розрахунках у кожному з видів вказаних операцій.
Для реєстрації операцій з приймання та переказу готівкових коштів через платіжні комплекси застосовуються вбудовані електронні контрольно-касові реєстратори.
Нагадаємо, що Законом України від 06.07.1995 року №265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" передбачено обов‘язкове застосування РРО під час здійснення:
- операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, якщо такі операції виконуються не в касах уповноважених банків;
- операцій комерційних агентів банків та небанківських фінансових установ з приймання готівки для подальшого її переказу з використанням програмно-технічних комплексів самообслуговування, за винятком програмно-технічних комплексів самообслуговування, що дають змогу користувачеві здійснювати виключно операції з отримання коштів.
Увага! Новий фіскальний чек!
З 11.03.2016 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 21.01.2016 №13 «Про затвердження Положення про форму та зміст розрахункових документів, Порядку подання звітності, пов’язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), форми №ЗВР-1 Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок)», яким затверджено Положення про форму та зміст розрахункових документів (далі – Положення).
Положення зобов'язує суб’єкти господарювання застосовувати нові форми розрахункових документів при здійсненні розрахунків для підтвердження факту продажу (повернення) товарів, розрахунків при здійсненні операцій з купівлі-продажу іноземної валюти тощо.
Особливу увагу слід звернути тим суб’єктам господарювання, які використовують у своїй господарській діяльності банківські термінали, адже Положенням запроваджено новий розрахунковий документ - фіскальний касовий чек за приймання та переказ готівкових коштів через програмно-технічні комплекси самообслуговування (форма № ФКЧ-3).
Більш детальну інформацію про нові форми розрахункових документів можна отримати на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sta-sumy.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/241801.html.
Чи необхідно застосовувати РРО при здійсненні розрахунків через платіжний термінал (із застосуванням платіжних карток), та які обов’язкові реквізити при цьому повинен містити фіскальний касовий чек, і чи вважається сліп (квитанція) розрахунковим документом?
     Відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок

     Згідно зі ст. 2 Закону розрахунковий документ – це документ установленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), який підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених цим Законом, і зареєстрований у встановленому порядку РРО або заповнений вручну.
     Підпунктом 12 п. 4 розд. І постанови Правління Національного банку України «Про здійснення операцій з використанням електронних платіжних засобів» від 05.11.2014 № 705 визначено, що сліп – паперовий документ, який підтверджує здійснення операції з використанням платіжної картки і містить набір даних щодо цієї операції та реквізити платіжної картки. Тобто, сліп у розумінні Закону не є розрахунковим документом.
     Відповідно до п. 6 розд. ІІ Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, у разі застосування при проведенні розрахунків з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) платіжного терміналу, з’єднаного або поєднаного з РРО, касовий чек повинен додатково містити такі обов’язкові реквізити:
ідентифікатор еквайєра та торгівця або інші реквізити, що дають змогу їх ідентифікувати;
ідентифікатор платіжного пристрою;
суму комісійної винагороди (у разі наявності);
вид операції;
реквізити електронного платіжного засобу (платіжної картки) (допустимі правилами безпеки платіжної системи), перед якими друкуються великі літери «ЕПЗ»;
     напис «Код авт.» та код авторизації або інший код, що ідентифікує операцію в платіжній системі, крім випадків, коли правила розрахунків платіжної системи передбачають складання розрахункових документів із застосуванням електронних платіжних засобів (платіжних карток) без виконання процедур авторизації;
     підпис касира та підпис держателя електронного платіжного засобу (платіжної картки) (якщо це передбачено правилами платіжної системи) в окремих рядках, перед якими друкуються відповідно написи «Касир» та «Держатель ЕПЗ».
     Отже, при здійсненні розрахунків у безготівковій формі із застосуванням платіжних карток (з використанням платіжного терміналу, поєднаного з РРО) суб’єкт господарювання повинен проводити розрахункові операції через належним чином зареєстрований РРО із роздрукуванням відповідних розрахункових документів, крім суб’єктів господарювання, які згідно з чинним законодавством можуть не застосовувати РРО при розрахунках за продані товари та надані послуги.
При цьому сліп у розумінні Закону не є розрахунковим документом.
Чи зобов’язані СГ відображати акцизний податок (інші податки), у фіскальному касовому чеку, якщо він надрукований РРО, що був включений до Державного реєстру РРО та комп’ютерних систем до 11.03.2016?
Відповідно до п.п. 212.1.11 п. 212.1 ст. 212 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI, зі змінами та доповненнями, особа – суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів, є платником акцизного податку.
Згідно з п. 2 і 3 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) із змінами і доповненнями суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних чеків, жетонів тощо), при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані, зокрема, видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції, застосовувати реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО), включені до Державного реєстру РРО, з додержанням встановленого порядку їх застосування.
Наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 «Про затвердження Положення про форму та зміст розрахункових документів, Порядку подання звітності, пов’язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), форми № ЗВР-1 Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок)» (далі – Наказ № 13), який набрав чинності 11.03.2016, затверджено, зокрема форму та зміст фіскального касового чеку на товари (послуги) (далі – касовий чек). Форма № ФКЧ-1 касового чека наведена в додатку 1 до Наказу № 13.
Пунктом 5 Наказу № 13 встановлено, що вимоги до форми і змісту касових чеків у частині відображення інших податків, крім податку на додану вартість, не поширюються на розрахункові документи, що друкуються РРО, версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру електронних контрольно-касових апаратів та комп’ютерних систем, до дня набрання чинності Наказу № 13.
,При цьому, оскільки у частини РРО, внесених до Державного реєстру РРО, не передбачено механізму розрахунку акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів, то у таких випадках акцизний податок повинен відображатися у розрахунковому документі (касовому чеку) як окрема податкова група.
Згідно з абзацем третім ст. 12 Закону № 265 не підлягають виключенню з Державного реєстру моделі РРО, що раніше пройшли первинну реєстрацію та використовуються суб’єктом господарювання, до закінчення строку їх служби (строку, протягом якого виробник (постачальник) гарантує працездатність таких реєстраторів, у тому числі комплектувальних виробів та їх складових частин, збереження інформації у фіскальній пам’яті, за умови дотримання користувачем вимог експлуатаційних документів). Строк між первинною реєстрацією РРО та датою їх виключення з Державного реєстру не повинен бути меншим семи років. У разі зміни законодавчих вимог до використання РРО виробник (постачальник) зобов’язаний, за наявності технічних можливостей, здійснити доопрацювання реєстратора розрахункових операцій.
Відповідна норма щодо доопрацювання виробником (постачальником) РРО користувача у разі зміни законодавчих вимог до використання РРО також передбачена абзацом другим п. 44 Порядку технічного обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2004 року № 601.
Разом з тим, вимоги до форми і змісту касових чеків, роздрукованих РРО, які включені до Державного реєстру РРО після 11.03.2016, є обов’язковим для усіх суб’єктів господарювання, які провадять діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. У разі відсутності в документі хоча б одного з обов’язкових реквізитів, а також недотримання сфери його призначення, такий документ не прийматиметься як розрахунковий.
Деклараційна кампанія доходів громадян – 2016
Отримуєте дохід від репетиторських послуг - подайте декларацію
Дохід, отриманий від надання репетиторських послуг  підлягає декларуванню. Перш за все це стосується вчителів-репетиторів, які у 2015 році не були зареєстровані суб'єктами підприємницької діяльності, але надавали такі послуги фізичним особам.
Отже, за наслідками 2015 року  суму таких доходів необхідно включити до загального річного оподатковуваного доходу та подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи. Дохід оподатковується за ставкою 15  та/або 20 відсотків .
Поряд з цим, звертаємо увагу, що з 1 січня 2016 року запроваджена нова форма декларації про майновий стан і доходи, в якій об’єднано звітність по податку на доходи фізичних осіб та військовому збору. Враховуючи це, за результатами 2015 року податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб та військового збору визначатимуться в одній податковій звітності.
Детальніше про особливості деклараційної кампанії 2016 року можна дізнатися за посиланням http://sfs.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan-2016/.

Чи потрібно фізичній особі декларувати доходи і сплачувати податок з доходів фізичних осіб, у разі надання в оренду земельного паю юридичній особі?

 До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається, зокрема, дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування). Відповідно до пп. 170.1.1 п. 170.1 ст. 170 Податкового кодексу України податковим агентом платника податку - орендодавця щодо його доходу від надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю) є орендар.
При цьому об’єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу, встановлена законодавством з питань оренди землі.
При цьому об’єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу, встановлена законодавством з питань оренди землі. Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок. Відповідно до п. 167.1 ст. 167 ПКУ ставка податку становить 18 відсотків бази оподаткування (в 2015 році – 15(20 %)).
Якщо у фізичної особи відсутні інші підстави подання декларації, і обов’язок по сплаті податку з доходів фізичних осіб за зданий в оренду земельний пай виконаний орендарем, то декларувати такий дохід не потрібно.
Чи необхідно подавати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи ФО, яка у звітному календарному році отримала дохід від продажу нерухомого майна, яке перебувало у власності платника податку понад три роки?
     Своєчасною сплатою податку на доходи фізичних осіб є сплата його до нотаріального посвідчення договорів купівлі - продажу нерухомого майна.
     У разі якщо за операцією купівлі - продажу одного з об’єктів нерухомого майна, зазначених у п. 172.1 ст. 172 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) виконуються умови встановлені п. 172.1 ст. 172 ПКУ, дохід отриманий фізичною особою від такого продажу не оподатковується, тобто у фізичної особи не виникає обов’язку щодо сплати податку. Подавати річну декларацію про майновий стан і доходи у такому випадку не потрібно.

Яка сума доходу зазначається у графі 3 рядка 10.8 розд. ІІ декларації про майновий стан і доходи (сума загального оподатковуваного доходу або чистий оподатковуваний дохід)?

     Якщо особа, яка провадить незалежну професійну діяльність отримала довідку про взяття на облік (ф. № 4-ОПП) (далі – довідка), то у графі 3 рядка 10.8 «Доходи, отримані фізичною особою, яка провадить незалежну професійну діяльність (додаток Ф4)» декларації про майновий стан і доходи відображається сума чистого оподатковуваного доходу, однак якщо довідка відсутня, то вказується весь дохід, отриманий від такої діяльності, без урахування витрат.

В якому розмірі включається до податкової знижки сума витрат ФО у вигляді пожертвувань або благодійних внесків, переданих неприбутковим організаціям, та які підтверджуючі документи необхідно надати контролюючому органу ?ВідповідьКоротка та повна відповіді ідентичні:
     Відповідно до пп. 166.3.2 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, суму коштів або вартість майна, переданих платником податку у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, зареєстрованим в Україні та внесеним до Реєстру неприбуткових організацій та установ на дату передачі таких коштів та майна, у розмірі, що не перевищує 4 відсотки суми його загального оподатковуваного доходу такого звітного року.
     Згідно із пп. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
     При цьому, ст. 729 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV (далі - ЦКУ) передбачено, що пожертвою є дарування нерухомих та рухомих речей, зокрема грошей та цінних паперів, особам, встановленим частиною першою ст. 720 ЦКУ, для досягнення ними певної, наперед обумовленої мети.
     Договір про пожертву є укладеним з моменту прийняття пожертви.
     До договору про пожертву застосовуються положення про договір дарування, якщо інше не встановлено законом.
     Таким чином, одним із підтверджуючих документів, які необхідно надати платником податку контролюючому органу, є копія договору про пожертву.

Який граничний розмір суми сплати за навчання, має право включитиФО до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу, якщо навчаються кілька непрацюючих членів сім’ї першого ступеня споріднення?

     Фізична особа має право включити до податкової знижки суму сплати за навчання, що не перевищує розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень, в розрахунку на кожну особу, яка навчається, за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року.
     При цьому, загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена на суму єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, страхових внесків до Накопичувального фонду, а у випадках, передбачених законом, - обов’язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, а також на суму податкової соціальної пільги за її наявності.

Чи має право чоловік скористатися податковою знижкою за навчання дружини, якщо вона не працює та квитанції оформлені на її ім’я?
     Для використати права на компенсацію вартості навчання непрацюючого члена сім’ї першого ступеня споріднення (дружини) чоловік може включити до податкової знижки на навчання лише суми коштів, сплата яких фактично підтверджена відповідним розрахунковим документом (квитанції, касові ордери, чеки тощо), в якому зазначено, що платіж за навчання здійснено безпосередньо особою, яка звертається за податковим кредитом.

Які документи, крім податкової декларації про майновий стан і доходи, має подати платник податку до контролюючого органу щоб скористатись правом на нарахування податкової знижки, щодо суми коштів, сплачених за навчання?
     Фізична особа, яка має право скористатися податковою знижкою щодо суми коштів, сплачених за навчання, на вимогу контролюючого органу, крім декларації про майновий стан і доходи, надає: відповідні платіжні та розрахункові документи, зокрема, квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери; договір з навчальним закладом; довідку про отримані у звітному році доходи; документи, які підтверджують ступінь споріднення (у разі компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти члена сім’ї першого ступеня споріднення);тощо.
     Для прискорення проведення контролюючим органом розрахунку сум, що підлягають поверненню з бюджету, і забезпечення правильності визначення зазначених сум доцільно надавати до контролюючого органу копії зазначених документів.

Чи зберігається право на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року на наступні податкові роки?
     Відповідно до пп.166.4.3 п.166.4 ст.166 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Чи включається до податкової знижки за звітний рік сум витрат, понесених у минулому році на оплату вартості навчання за місяці звітного року?

     Оскільки до податкової знижки за звітний календарний рік дозволено включати суми витрат, понесених платником податку за навчання протягом звітного податкового року, а відповідно до умов договору (контракту) про надання освітньої послуги (навчання) платником здійснюється оплата за місяці навчального року, який включає місяці календарного року наступного за звітним, одним платіжним документом (квитанцією), при включенні до податкової знижки за звітний рік слід враховувати суму витрат (частину) у розрахунку за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року. Решта суми, сплаченої за таким платіжним документом (квитанцією), може бути включена платником податку при реалізації права на податкову знижку у наступному році.

Який алгоритм розрахунку податкової знижки за навчання?
     Алгоритм нарахування податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку на суму витрат, понесених за навчання, за наслідками звітного податкового 2015 року розраховується наступним чином:
     визначається база оподаткування шляхом зменшення річної суми нарахованої заробітної плати на суму єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), страхових внесків до Накопичувального фонду, а також на суму податкової соціальної пільги (далі – ПСП) за її наявності (інформацію щодо сум нарахованого загального річного оподатковуваного доходу, застосованих ПСП, утриманого єдиного внеску та податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) фізичні особи отримують у вигляді довідки про доходи від свого роботодавця);
     на підставі підтверджувальних документів визначається сума (вартість) витрат платника податку – резидента, дозволених до включення до податкової знижки, яка не повинна перевищувати для студентів, які навчаються на заочній, вечірній, дистанційній формі навчання – 20520 грн. (1710 грн. х 12 міс.), для денної форми навчання – 17100 грн. (1710 грн. х 10 міс.);
     розраховується сума ПДФО на яку зменшуються податкові зобов’язані у зв’язку з використанням права на податкову знижку:
     із суми ПДФО утриманого (сплаченого) із заробітної плати за рік віднімаємо суму ПДФО, визначену як добуток бази оподаткування, зменшеної на суму понесених платником податку витрат на оплату за навчання, та ставки податку.
     При цьому відповідно до п. 179.8 ст. 179 Податкового кодексу України сума, що має бути повернута зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену в податковій декларації про майновий стан і доходи протягом 60 календарних днів після надходження такої податкової декларації.

Бердянська ОДПІ
« Новий начальник Бердянській ОДПІ   "Бердянские жатки" закончили год с прибылью »

Компания дня
Лучшие комбикорма, БМВД, концентраты и кормовые добавки для с/х животных и птицы.
       ТМ "BEST MIX"


  Подробнее...



Курс валют:
Курсы наличного обмена на сегодня



Яндекс.Погода



Ваше мнение

Предложить тему опроса

Ваше имя:
Email:
Сообщение:
:
 



Популярные фирмы

"ВИДИБОР" - новый комплекс гостиничного типа на дальней бердянской косе. Номера ЛЮКС! - Украина, Запорожская, Бердянск.

Любители комфортного летнего отдыха на Азовском море, получат все то, о чем мечтали в ожидании до

69242 Просмотров с 04-07-2010
Коттедж "VERA" - люкс" - 2011г. Элитный отдых на Азовском море. - Украина, Запорожская, Бердянск.

 

Уровень VIP отдыха - расположен на берегу открытого Азовского моря в рекреационной

57439 Просмотров с 20-05-2010
База отдыха "ПОСЕЙДОН" - выбирайте лучший отдых на Бердянской Косе! - Украина, Запорожская, Бердянск.

Город-курорт Бердянск не даром завоевал признание у туристов как один из лучших курортов для морс

54228 Просмотров с 20-06-2009
Частный пансионат "ЕЛЕНА" - лучший отдых в Бердянске по доступной цене! - Украина, Запорожская, Бердянск.

Выберите для себя отдых на Азовском море и желая сделать его лучшим, незабываемым и эффективным п

53491 Просмотров с 13-05-2009
«Aleks Club» - элитный оздоровительно-развлекательный комплекс в Бердянске. - Украина, Запорожская, Бердянск.

В структуру комплекса «Aleks Club» входят: бар-ресторан «

49341 Просмотров с 24-09-2009




Яндекс.Метрика






RSS-лента новостей
Галерея




Новости Товары и услуги Бердянска
Отдых в Бердянске Частные объявления
Работа Сервисы
Форум Фотогалерея
«БИМП» 2009 © Все права защищены.
При использовании материалов веб-сайта,
ссылка на bimp.com.ua обязательна!
Адрес:
71116, Украина,
Запорожская область, Бердянск