среда, 22 ноября
Расширенный поиск
Вход для клиентов
Регистрация клиента

Авторизация

 

Предложить акцию

Ваше имя:
Email:
Сообщение:
:
 
Акции!


Вилучено алкогольних напоїв на суму понад 920 тисяч гривень | печать |
23.12.2016 г. 06:39
За словами в.о.начальника Бердянської ОДПІ Оксани Федорової протягом 2016 року в результаті посилення роботи Оперативного управління Мелітопольської ОДПІ на території м.Бердянськ з протидії незаконному обігу підакцизних товарів до Єдиного реєстру внесено 3 відомості про скоєння кримінального правопорушення за ч.3 ст.204 КК України «Незаконне виготовлення алкогольних напоїв з недоброякісної сировини (матеріалів), що становлять загрозу для життя і здоров’я людей, а так само незаконний збут алкогольних напоїв, що призвело до отруєння людей чи інших тяжких наслідків, - карається позбавленням волі на строк від 5 до 10 років з вилученням та знищенням вироблених товарів та з конфіскацією обладнання для їх виготовлення» 
З незаконного обігу вилучено ТМЦ на загальну суму:
- лікеро-горілчаних виробів – на 791,7 грн.
- вилучено спирту – на 129,9 тис. грн.
Викрито 2 «підпільних» цехи по виготовленню фальсифікованих алкогольних напоїв.


Бердянські платники екологічного податку сплати до бюджету понад 2,5 млн. гривень
    За січень-листопад 2016 року до державного бюджету сплачено 510,2 тис. грн. екологічного податку, до місцевих бюджетів міста, Бердянського та Приморського районів  – 2040,7 тис. грн.,  у порівнянні з 2015 роком надходження до бюджетів збільшились майже на 361 тис. грн. -  повідомила в.о.начальника Бердянської ОДПІ Оксана Федорова.
           Згідно з бюджетним розподілом 80 відсотків відрахувань екологічного податку залишаються в місцевих бюджетах, решта спрямовується до державного бюджету. На сьогодні його сплачують 350 підприємств та приватних підприємців, які знаходяться на обліку у Бердянській ОДПІ як платники екологічного податку.  
   
Підприємства Бердянська, Бердянського та Приморського районів на 12,5 мільйонів збільшили сплату податку на прибуток
    З початку року юридичні особи – платники податку на прибуток підприємств сплатили до бюджетів понад 31,3 млн. гривень податку на прибуток. Рівень сплати порівняно з минулим роком зріс на 12,5 мільйонів, - наголосила в. о. начальника Бердянської ОДПІ Оксана Федорова
    Ця динаміка позитивна й для місцевих бюджетів, адже 10 відсотків перерахованого податку на прибуток залишається у бюджетах територій. Крім того, податок на прибуток комунальних підприємств повністю залишається у розпорядженні громад.
    Найбільше до бюджетів забезпечили податку підприємства Бердянська –26,8 мільйона, понад 1 мільйон перерахували платники Бердянського району, 3,5 мільйонів сплатили суб'єкти господарювання Приморського району.       

Податок на нерухомість дозволив залучити до міського бюджету  понад 1,5 мільйона гривень
З початку року до місцевого бюджету м.Бердянськ сплачено 1,5 мільйона гривень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що майже на 0,4 мільйона більше, ніж за аналогічний період минулого року. При цьому  найбільшу суму податку перерахувал
           – У Бердянській ОДПІ  нараховується 245 платників-юридичних осіб. Щодо фізичних осіб, то Бердянська ОДПІ розіслала 553 платникам податку на нерухоме майно 649 податкових повідомлень-рішень про нарахування податку. Водночас громадяни користуються можливістю звірки даних та особисто приходять до податкової інспекції для уточнення інформації щодо об'єктів нерухомості, які підлягають оподаткуванню, – відзначила в.о. начальника Бердянської ОДПІ Оксана Федорова


Новини законодавства

З 2017 року  - нова форма Декларації про майновий стан та доходи
Наказом Міністерства фінансів України від 15 вересня 2016 року № 821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року № 859» (далі - наказ № 821), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11 жовтня 2016 року за № 1349/29479, який набирає чинності 31 грудня 2016 року, внесено зміни до форми податкової декларації, яка запроваджується з 01 січня 2017 року.
Наказом № 821 приведено податкову декларацію у відповідність до змін, внесених до Податкового кодексу України (далі - Кодекс) Законом України від 24 грудня 2015 року № 909 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році», а саме:
кількість додатків зменшено з чотирьох до двох, в яких платники податків здійснюють розрахунок податкових зобов'язань з урахуванням понесених витрат: розрахунок інвестиційного прибутку (додаток Ф1) та розрахунок податкових зобов'язань самозайнятими особами (додаток Ф2);
змінено порядок розрахунку податкових зобов'язань із доходів, отриманих фізичною особою - підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, з урахуванням змін щодо порядку сплати авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб; уточнені показники податкової декларації з урахуванням введення в дію ставки податку на доходи фізичних осіб у розмірі 18 відсотків тощо.
У зв'язку із впровадженням ставки податку на доходи фізичних осіб у розмірі 18 відсотків та скасуванням п.п. «є» п. 176.1 ст. 176 Кодексу, у платників податку, які отримували доходи від двох та більше податкових агентів у розмірі визначеному п.п. «є» п. 176.1 ст. 176 Кодекс), за результатами 2016 року не виникає обов'язку щодо подання декларації.
Фізичні особи - підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, з 01 січня 2016 року авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб розраховують та сплачують згідно з фактичними даними, зазначеними у Книзі обліку доходів і витрат, кожного календарного кварталу до 20 числа місяця, наступного за кожним календарним кварталом (до 20 квітня, до 20 липня і до 20 жовтня). При цьому авансовий платіж за четвертий календарний квартал не розраховується та не сплачується.
Враховуючи зазначені зміни протягом звітного (податкового) року авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб формуються у платника податку в ІКІІ як переплата, а нарахування податкових зобов'язань здійснюються за даними податкової декларації за відповідний звітний (податковий) період. При цьому платник податків визначає суму податку на доходи фізичних осіб, що підлягає сплаті до бюджету, за результатами звітного (податкового) року в рядку 1.1 додатку Ф2, яка переноситься до графи 6 рядка 10.7 податкової декларації.
Інформаційно платник податків в рядках 1.2- 1.4 додатку Ф2 зазначає суму сплачених авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб; залишок суми податку на доходи фізичних осіб, що підлягає сплаті або поверненню з урахуванням сплачених авансових платежів, при цьому такі показники в ІКП платника податків не відображаються.

Набула чинності постанова КМУ, якою затверджено перелік товарів (робіт, послуг), вартість яких на період проведення АТО включається платником податку на прибуток до інших витрат або на вартість яких не проводиться коригування фінансового результату до оподаткування
     02.11.2016 набула чинності постанова КМУ  від  26.10. 2016  № 758 «Про затвердження переліку товарів, виконаних робіт, наданих послуг за кодами згідно з Державним класифікатором продукції та послуг ДК 016:2010, вартість яких на період проведення антитерористичної операції включається до інших витрат звичайної діяльності або на вартість яких не проводиться коригування фінансового результату до оподаткування».
     Постанова прийнята відповідно до пункту 33 підрозділу 4 розділу ХХ  Податкового кодексу України та затверджує перелік товарів, виконаних робіт, наданих послуг за кодами згідно з Державним класифікатором продукції та послуг ДК 016:2010, вартість яких на період проведення антитерористичної операції включається до інших витрат звичайної діяльності або на вартість яких не проводиться коригування фінансового результату до оподаткування.

Зміни в оподаткуванні неприбуткових організацій
    20 листопада 2016 року набули чинності зміни, внесені Законом України  від 06.10. 2016 № 1667-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення окремих положень про оподаткування неприбуткових організацій».
    Так, зокрема, фінансування видатків на утримання неприбуткової організацій, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами, не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) або їх частини.
    Крім того, підставою для виключення неприбуткової організації з Реєстру неприбуткових установ та організацій є встановлення фіскальним органом відповідно до норм Податкового кодексу факту використання доходів (прибутків) для цілей інших, ніж передбачені п.п. 133.4.2 ст. 133 Кодексу. До змін, внесених Законом № 1667, підставою для виключення з Реєстру було встановлення фіскальним органом факту використання доходів (прибутків) для цілей інших, ніж передбачені установчими документами.
    Зазначена норма визначена абз. третім п.п. 133.4.1 та п.п.133.4.4 ст. 133 Податкового кодексу з урахуванням змін, внесених Законом №1667.
 
Електронні сервіси ДФС

При поданні звітності через сервіс «Електронний кабінет платника» (оновлена версія), платнику податків необхідно заключити договір про визнання електронних документів
    «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) є онлайн-сервісом.
Онлай-сервіс «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) надає можливість платникам податків безкоштовно підготувати і подати у режимі реального часу до контролюючих органів електронну звітність, а також переглянути інформацію щодо стану їх розрахунків з бюджетом, зокрема інформацію про заборгованість зі сплати податків і зборів.
    3 метою забезпечення однакового підходу до приймання звітності засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб,  та дотримання усіма платниками норм Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку (наказ Державної податкової адміністрації України від 10.04.08 № 233), платнику податків необхідно укласти договір з фіскальним органом.

«Електронний кабiнет платника»  (оновлена версія)
    «Електронний кабiнет платника» (далi – ЕКП) – сервiс за допомогою якого здійснюється взаємодія органів ДФС та платників податкiв у режимi реального часу та який сприяє правильному i зручному обчисленню та своєчаснiй сплатi податкiв i зборiв (обов’язкових платежiв).
    Знайти ЕКП можна за адресою cabinet.sfs.gov.ua, а також на офіційному веб-порталі ДФС України.
    ЕКП складається із двох функціональних частин:
1. відкрита (загальнодоступна).
2. приватна (особистий кабінет).
    Через відкриту частину ЕКП доступні такі можливості для платника (громадянина):
1. Ознайомитись з останніми новинами (нововведеннями) ЕКП.
2. Скористатися інформацією з реєстрів, що є загальнодоступними: - дані про взяття на облік платників; - реєстр срахувальників; - дані реєстру платників ПДВ;  -реєстр платників єдиного податку; - інформація про РРО; - інформація про книги ОРО; - дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального.
    Робота у приватній частині (особистий кабінет) здійснюється з використанням електронного цифрового підпису.
    Електронний цифровий підпис можна отримати у будь-якому  Акредитованому центрі сертифікації ключів. Після ідентифікації особи в залежності від типу платника доступні наступні розділи:
1. Новини. 2. Інформація з реєстрів. 3. Податковий календар. 4. Бланки податкової звітності.          5. Декларація про майновий стан. 6. Контакти та адреси центрів обслуговування платників (далі – ЦОП). 7. Облікові дані платника. 8. Звітність. 9. Вхідні/вихідні документи. 10. Листування з органами ДФС. 11. Подання заяв, запитів для отримання інформації.  12. Стан розрахунків з бюджетом. 13. Реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних.          14. Сервіси системи «Електронного адміністрування ПДВ» (СЕА ПДВ) для платників ПДВ).        15. Сервіси системи «Електронного адміністрування реалізації пального (СЕА РП).

На офіційному веб-сайті ДФС забезпечено відкритий доступ до  Реєстру неприбуткових установ та організацій
    На офіційному веб-сайті ДФС України забезпечено відкритий доступ до відомостей, що містяться в Реєстрі неприбуткових установ та організацій.
Реєстр включає ідентифікаційні та реєстраційні відомості про неприбуткові організації, зокрема: - код згідно з ЄДРПОУ; - найменування неприбуткової організації; - дату включення неприбуткової організації до Реєстру, починаючи з якої визначається строк безперервної реєстрації неприбуткової організації; - ознаку неприбутковості; - дату присвоєння ознаки неприбутковості або її зміни; - дату та номер рішення про включення, повторне включення неприбуткової організації до Реєстру або зміну ознаки неприбутковості; - дату скасування ознаки неприбутковості; - дату та номер рішення про виключення неприбуткової організації з Реєстру; - найменування та ідентифікаційний код контролюючого органу.
    При цьому, в реєстрі не передбачається відображення довідкових відомостей про місцезнаходження організації, даних про керівників, головних бухгалтерів, засновників та фінансово-економічних показників господарської діяльності неприбуткової організації.
    Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру визначений постановою КМУ від 13.07.2016 р. № 440.

Роз’яснення законодавства

Неприбуткові організації, які до 01.01.2017 р. не приведуть свої установчі документи відповідно нормам Податкового кодексу, виключаються з Реєстру неприбуткових організацій
    Неприбуткові організації, які до 01.01.2017 року не приведуть свої установчі документи у відповідність з вимогами, встановленими п. 133.4 ст. 134 Податкового кодексу, та не нададуть копії таких документів фіскальному органу, після 01.01.2017 р. будуть виключені з реєстру неприбуткових  установ та організацій. Таке виключення здійснюється на підставі рішення фіскального органу.
    Виключення неприбуткової організації з Реєстру здійснюється шляхом скасування присвоєної їй ознаки неприбутковості.
    З наступного податкового (звітного) року така неприбуткова організація подає фінансову і податкову звітність та сплачує податок на прибуток у порядку, встановленому  для неприбуткових організацій - платників податку на прибуток.
    Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру визначений постановою КМУ від 13.07.2016 р. № 440.

30 грудня – останній день сплати авансового внеску з податок на прибуток у розмірі 2/9 податку на прибуток за три квартали 2016 року
    Платники податку на прибуток підприємств повинні сплатити до 31 грудня 2016 року авансовий внесок з податку на прибуток у розмірі 2/9 податку на прибуток, нарахованого у податковій звітності за три квартали 2016 року.
    Такий розрахунок здійснюється платниками, які звітують з податку на прибуток підприємств щокварталу.
    Розрахунок авансового внеску у розмірі 2/9 податку на прибуток, що підлягає сплаті до 31 грудня 2016 року, заповнюється платником податку за три квартали 2016 року (рядок 26 декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом МФУ від 20.10.15 №897 зі змінами, внесеними наказом МФУ від 08.07.16 №585).
    При цьому визначена у розрахунку сума авансових внесків вважається узгодженою сумою грошових зобов'язань.
    Перерахування сум авансових внесків у розмірі 2/9 податку на прибуток, нарахованого у податковій звітності за три квартали 2016 року, здійснюється платниками на бюджетні рахунки за кодами бюджетної класифікації, передбаченими для обліку податку на прибуток підприємств, отже платник податку має право врахувати переплату з цього податку у сплату авансового внеску в межах цієї суми. Зарахування таких надміру сплачених грошових зобов'язань з податку на прибуток здійснюється у сплату авансового внеску в автоматичному режимі (без заяви платника).
    Такий авансовий внесок платники податку на прибуток підприємств сплачують до 31.12.2016, відповідно граничний термін сплати - 30.12.2016.
    Зазначена норма передбачена п. 38 підр. 4 розд. XX Податкового кодексу України.

Доходи та видатки, що зазначаються неприбутковими організаціями у Звіті, відображаються відповідно даних бухгалтерського обліку
    У Звіті про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації згруповано всі види отриманих доходів неприбуткової організації без виділення доходів за окремими ознаками неприбутковості.
    Форма Звіту передбачає заповнення лише тих показників, які відображають особливості діяльності неприбуткової організації в залежності від закону, що регулює її діяльність.
    Дані, наведені у Звіті, повинні ґрунтуватися на даних бухгалтерського обліку та відповідати вимогам щодо складання податкової звітності.
    Частину І Звіту  заповнюють всі неприбуткові організації незалежно від того, дотримались вони вимог, визначених п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу чи ні.
    У рядках 1.1 – 1.16 Звіту відображаються доходи, одержані неприбутковими організаціями, а у рядках 2.1 – 2.6 Звіту – суми видатків.
    При цьому у зазначених рядках показники заповнюються з урахуванням особливості діяльності неприбуткової організації відповідно до закону, що регулює її діяльність.
    Зокрема, у рядку 1.15 Звіту відображається загальна сума отриманих неприбутковою організацією безоплатних надходжень або надходжень у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань.
    Видатки неприбуткової організації щодо використаних безоплатних надходжень або надходжень у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань відображаються  у рядку 2.6. Рядок 1.16 Звіту передбачений для відображення інших доходів, які не включені до рядків 1.1 – 1.15 Звіту.
    Неприбуткові організації, які не порушували вимог Податкового кодексу України (ПКУ), подають звіт за базовий податковий (звітний) період - календарний рік протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
    Подання фінансової звітності разом зі Звітом здійснюється за бажанням неприбуткової організації.
    Форма Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.06.2016 № 553.
 
Відокремлені підрозділи неприбуткових організацій без статусу юридичної особи, до Реєстру неприбуткових установ та організацій з 01.01.2017 року не включаються
    Платниками податку на прибуток – резидентами є суб’єкти господарювання – юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім юридичних осіб, визначених, зокрема п. 133.4 ст.133 Податкового кодексу України (неприбуткові установи (організації).
    Статус неприбуткової організації, яка відповідає вимогам п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу, надається тільки підприємствам, установам та організаціям зі статусом юридичні особи.
    Філія – це відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій. Філії не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення.
    Отже, відокремлені підрозділи неприбуткових організацій без статусу юридичної особи, включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату набрання чинності 13.08.2015 Законом № 652, не включаються до Реєстру неприбуткових установ та організацій з 01.01.2017 року.
    Нагадуємо, що неприбуткові організації - юридичні особи, які до 1 січня 2017 року не привели свої установчі документи у відповідність з вимогами, встановленими п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу, та не надали копії таких документів фіскальному органу, виключаються після 1 січня 2017 року з Реєстру неприбуткових установ та організацій
    Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру визначений постановою КМУ від 13.07.2016 р. № 440.
    Зазначена норма передбачена  п.п. 133.1.1 ст. 133 Податкового кодексу України.

Платники акцизного податку вперше подають декларацію за новою формою не пізніше 20 січня 2017 за грудень 2016 року
    Міністерством фінансів України наказом "Про внесення змін до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку» від 26.09.2016 № 841 затверджено в новій редакції форми декларації акцизного податку.
Суттєво структура нової форми декларації, її розділів та додатків до неї не змінилась.
    Нова форма декларації складається із загальної частини, що містить обов'язкові реквізити платника акцизного податку, та шести розділів (А,Б,В,Г,Д,Е), що складаються платниками залежно від виду господарської діяльності.
    З нумерації розділів Декларації вилучено літеру „Ґ", у зв'язку з чим розділ „Ґ" став розділом „Д", відповідно розділ „Д" став розділом „Е".
    Декларацію доповнено новими додатками: „Розрахунок суми акцизного податку з реалізації пального відповідно до підпункту 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 Кодексу" (додаток iі) і „Заява про порушення особою, яка реалізує пальне, порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної/розрахунку коригування" (додаток 9, у зв'язку з чим додаток 9 попередньої редакції став додатком 10 нової форми).
        Наказ набрав чинності з дня його офіційного опублікування, тобто 22.11.2016 (опубліковано 22.11.2016 в „Офіційному віснику України" № 90).
    Згідно з п. 46.6 ст. 46 Податкового кодексу до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.
    Отже, особи, визначені як платники акцизного податку, вперше подають декларацію акцизного податку за новою формою не пізніше 20 січня 2017 за грудень 2016 року.

Заповнення декларації акцизного податку за новою формою платниками, які реалізують пальне
    Міністерством фінансів України наказом "Про внесення змін до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку» від 26.09.2016 № 841, затверджено у новій редакції форми декларації акцизного податку.
Особи, визначені як платники акцизного податку, вперше подають декларацію акцизного податку за новою формою не пізніше 20 січня 2017 за грудень 2016 року.
    Декларацію доповнено новими додатками: „Розрахунок суми акцизного податку з реалізації пального відповідно до підпункту 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 Кодексу" (додаток iі) і „Заява про порушення особою, яка реалізує пальне, порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної/розрахунку коригування" (додаток 9, у зв'язку з чим додаток 9 попередньої редакції став додатком 10 нової форми).
Розрахунок суми акцизного податку з реалізації пального здійснюється у Додатку 1' до Декларації.
    Додаток 11 обов'язково заповнюється всіма платниками (юридичними та фізичними особами) акцизного податку з реалізації пального (в тому числі виробниками) незалежно від того, чи був у звітному періоді об'єкт оподаткування.
    Обсяг залишків пального на початок звітного періоду (у випадку на 01.12.2016) за відповідним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (гр. З додатка 11 до Декларації) зазначається за даними СЕАРП. У подальших звітних періодах залишки пального переноситимуться із попередньої звітності.
    Сума податкового зобов'язання, визначена у Додатку Iі (гр. 20), переноситься до рядка В2, яким доповнено розділ В „Податкові зобов'язання з реалізації пального" Декларації.
    Розділ II Додатка 6 „Розрахунок суми акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів" заповнюється суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі - платниками акцизного податку при здійсненні роздрібної торгівлі пальним.
    Додаток 6 заповнюється окремо для кожного місця здійснення реалізації підакцизних товарів з обов'язковим зазначенням відповідного коду органу місцевого самоврядування за КОАТУУ.
    Зазначений порядок роз’яснений листом ДФС України від 09.12.2016 року №39423/7/99-99-15-03-03-17.

Неприбуткова організація, при наявності підстав, зобов’язана зареєструватись як платник ПДВ на загальних підставах
    Реєстрація особи як платника ПДВ може здійснюватись як в обов'язковому порядку, так і за добровільним рішенням особи.
    При цьому, будь-яких винятків та/або особливостей щодо реєстрації окремих категорій осіб платниками ПДВ, зокрема, неприбуткових установ та організацій чинним законодавством не передбачено.
    Так, якщо особа здійснює операції з постачання товарів/послуг на митній території України, які підлягають оподаткуванню ПДВ, загальний обсяг яких протягом останніх 12 календарних місяців перевищує 1 млн. грн., то така особа повинна подати Заяву за формою № 1-ПДВ і відповідно зареєструватись як платник ПДВ в обов'язковому порядку.
Така реєстраційна заява за формою № 1-ПДВ, подається до фіскального органу за  місцезнаходженням (місцем проживання) не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто зазначеного вище обсягу оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг.
    До загального обсягу операцій з постачання товарів/послуг для цілей реєстрації як платника ПДВ належать операції, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою ПДВ, ставкою 7%, нульовою ставкою ПДВ, та звільнені від оподаткування ПДВ.
Обсяг операцій, що не є об’єктом оподаткування ПДВ, при  обрахунку загального обсягу операцій з постачання товарів/послуг не включається.
    Будь-яка особа, яка підлягає обов'язковій реєстрації як платник ПДВ, але не подала Заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату ПДВ на рівні зареєстрованого платника ПДВ без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування податку
    Зазначена норма визначена п. 188.1. ст. 188;  п. 183.10 ст. 183 Податкового кодексу України та роз’яснена листом ДФС України від 08.12.2016 №39203/7/99-99-12-17.

Релігійним організаціям продовжено термін щодо приведення у відповідність установчих документів
    20 листопада 2016 року набрав чинності Закон України від 06.10.2016  № 1667-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення окремих положень про оподаткування неприбуткових організацій".
    Законом встановлено, що доходи неприбуткових релігійних організацій використовуються також для здійснення неприбуткової (добродійної) діяльності, передбаченої законом для релігійних організацій, у тому числі надання гуманітарної допомоги, здійснення благодійної діяльності, милосердя.
    Крім того, визначено, що тимчасово до 1 січня 2018 року не може бути підставою для виключення неприбуткових релігійних організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій невиконання такими релігійними організаціями вимог до установчих документів, визначених підпунктом 133.4.1 пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу.
Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування (опублікований в газеті Верховної ради України «Голос України» від 19.11.2016 №221).

У покупця - платника ПДВ за операціями з відступлення постачальником іншому кредитору права вимоги грошових коштів за поставленими товарами/послугами втрачається право на врахування ПДВ при розрахунку бюджетного відшкодування
    Бюджетному відшкодуванню підлягає сума від'ємного значення, розрахованого згідно з пунктом 200.1 статті 200 Податкового кодексу, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 ПКУ.
    Якщо платник ПДВ - покупець придбаває товари/послуги у платника податку - першого кредитора, а оплату за них здійснює іншому платнику податку - новому кредиторові, якому відступлено право вимоги грошових коштів, то платник -покупець має право на формування податкового кредиту за операцією з придбання таких товарів/послуг при наявності належним чином оформленої податкової накладної, зареєстрованої в ЄРПН.
Разом з тим, у такого платника втрачається право на врахування сум ПДВ, сплачених за такі товари/послуги, при розрахунку суми бюджетного відшкодування ПДВ, оскільки отримувач коштів (новий кредитор) не є постачальником таких товарів/послуг.
    Зазначена норма передбачена  ст. 200 Податкового кодексу України та роз’яснена  листом ДФС України від 15.11.2016 р. N 24597/6/99-99-15-03-02-15.

Якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується, податок на доходи фізичних осіб перераховується до бюджету не пізніше 30 календарних днів, наступних за місяцем нарахування доходу
    Нормами Податкового кодексу визначено строки перерахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб з нарахованого (виплаченого) оподатковуваного доходу залежно від форми виплати такого доходу,
    Так,  якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені для місячного податкового періоду,  тобто не пізніше 30 календарних днів, наступних за місяцем нарахування доходу.
    Зазначена норма визначена пп. 168.1.5  ст. 168 Податкового кодексу України.

У разі зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті, необхідно сформувати нові посилені сертифікати з актуальними даними клієнта
    Клієнт зобов’язаний невідкладно звернутися до Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (АЦСК ІДД ДФС) за скасуванням посиленого сертифікату, зокрема у разі:
    зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті: переведення на іншу посаду або звільнення з роботи підписувача (для посилених сертифікатів, в яких зазначена посада його власника), зміна прізвища підписувача;
виявлення помилок у реквізитах посиленого сертифіката тощо.
    Замовник (особа, що приєдналась до зазначеного Договору) зобов’язується негайно інформувати виконавця (Інформаційно-довідковий департамент ДФС) про факти виявлення неточностей або зміни даних, зазначених у посилених сертифікатах та/або реєстраційній картці.
    Отже, у разі зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті, в т. ч. найменування юридичної особи, платнику необхідно скасувати посилені сертифікати ЕЦП (з попередніми відомостями, зазначеними у посиленому сертифікаті) та сформувати нові посилені сертифікати з актуальними даними клієнта.
    Зазначена норма визначена  п.п. 6.6.2 розд. 6 Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС та пп. 3.4.6 розд. 3 Договору про надання послуг електронного цифрового підпису, затвердженого наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 17.02.15 № 15.
   
Готівкові кошти повинні оприбутковуватися вчасно
    Останнім часом почастішали випадки порушення дотримання касової дисципліни щодо своєчасності оприбуткування виручки. Про це повідомляють податківці і попереджають, що за несвоєчасне (через день і більше) оприбуткування готівки передбачено штрафну санкцію у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої і / або несвоєчасно оприбуткованої суми коштів, згідно зі ст. 1 Указу Президента України від 12.06.1995 р № 436/95 "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки".
    Нагадаємо, що під час проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням розрахункової книжки (далі - РК) оприбуткуванням готівки є облік зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у КОРО на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).
Тобто суб'єкт господарювання повинен щодня оприбуткувати в КОРО виручку на підставі фіскальних звітних чеків РРО (Z-звітів).

ПДВ-наслідки ліквідації основних засобів за самостійним рішенням платника
    Платник ПДВ, який за самостійним рішенням ліквідує основні виробничі або невиробничі засоби, повинен нарахувати податкові зобов'язання за такими необоротними активами виходячи з їх ринкової ціни, визначеної на момент такої ліквідації за правилами, визначеними пп. 14.1.219 ПКУ, але не нижче їх балансової вартості.
    У разі якщо при ліквідації основних засобів обов'язковим є проведення оцінки, податкові зобов'язання нараховуються від вартості об'єкта оцінки, але не нижче їх балансової вартості.
    Нагадаємо, що пп. 14.1.71 ПКУ звичайною ціною є, зокрема, ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору, якщо інше не встановлено ПКУ. Якщо не доведено зворотне, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню ринкових цін.
Ринковою ціною є ціна, за якою товари (роботи, послуги) передаються іншому власнику за умови, що продавець бажає передати такі товари (роботи, послуги), а покупець бажає їх отримати на добровільній основі, обидві сторони є взаємно незалежними юридично та фактично, володіють достатньою інформацією про такі товари (роботи, послуги), а також ціни, які склалися на ринку ідентичних (а за їх відсутності - однорідних) товарів (робіт, послуг) у порівнянних економічних (комерційних) умовах (пп. 14.1.219 ПКУ).

Щодо відображення у податковій декларації з податку на прибуток підприємств суми авансових внесків у зв'язку із виплатою дивідендів
Згідно з пп. 57.1 1.2 п. 57.1 1 ст. 57 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) крім випадків, передбачених пп. 57.1 1.3 п. 57.1 1 ст. 57 Кодексу, емітент корпоративних прав, який приймає рішення про виплату дивідендів своїм акціонерам (власникам), нараховує та вносить до бюджету авансовий внесок із податку на прибуток.
    Сума сплачених авансових внесків з податку на прибуток при виплаті дивідендів підлягає зарахуванню у зменшення податкового зобов'язання з податку на прибуток, задекларованого у Декларації за звітний (податковий) рік.
    Відповідно до п. 137.4 ст. 137 Кодексу податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених п. 137.5 ст. 137 Кодексу, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому Декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду.
    Сума авансового внеску, яка має бути сплачена при виплаті дивідендів (прирівняних до них платежів) у звітному (податковому) періоді, відображається у рядку 6 додатка АВ до Декларації, та переноситься до рядка 20 Декларації.
    Розрахунок зменшення нарахованої суми податку на прибуток на суму сплачених авансових внесків здійснюється у додатку ЗП до Декларації, а саме:
    у рядку 16.2 додатка ЗП відображаються авансові внески, нараховані та сплачені у звітному (податковому) періоді (значення показника рядка 6 додатка АВ до Декларації);
    у рядку 16.3 - авансові внески, нараховані та сплачені у минулих звітних (податкових) періодах, які не враховані у зменшення податку на прибуток (значення показника рядка 16.4.2 додатка ЗП до Декларації попереднього звітного (податкового) року);
    у рядку 16.4 - сумарне значення рядка 16.2 (нараховані та сплачені авансові внески у звітному (податковому) періоді (першому кварталі, півріччі, трьох кварталах, році)) та рядка 16.3 (авансові внески, не зараховані у зменшення податку у минулих періодах), у тому числі:
    у рядку 16.4.1 (до внесення змін до форми Декларації наказом Міністерства фінансів України від 08.07.2016 N 585 - рядок 16.3.1 додатка ЗП до Декларації) - нараховані та сплачені у поточному звітному (податковому) періоді авансові внески, що відносяться на зменшення нарахованої суми податку на прибуток за такий звітний період. Платники податку, які подають Декларацію щоквартально, відображають у рядку 16.4.1 нараховані та сплачені у першому кварталі, півріччі, трьох кварталах, році авансові внески при виплаті дивідендів, що відносяться на зменшення нарахованої суми податку на прибуток за такий перший квартал, півріччя, три квартали, рік;
    у рядку 16.4.2 - нараховані та сплачені авансові внески, що відносяться на зменшення нарахованої суми податку на прибуток в наступних звітних (податкових) періодах (рядок 16.4 - рядок 16.4.1, переноситься до рядка 16.3 додатка ЗП до рядка 16 Декларації за наступний звітний (податковий) період).
    Що стосується суми нарахованого та сплаченого авансового внеску з податку на прибуток при виплаті дивідендів у I кварталі 2016 року, що була не зарахована у зменшення податкового зобов'язання з податку на прибуток за такий звітний період, то вона може бути врахована у зменшення податкового зобов'язання з податку на прибуток, задекларованого у Декларації у наступному звітному (податковому) періоді 2016 року, зокрема за три квартали 2016 року.

Платники запитували

Чи передбачена відповідальність за неподання уточнюючої податкової звітності протягом десяти календарних днів відповідно до податкового повідомлення-рішення за формою «П», якщо за результатами перевірки контролюючим органом було зменшено від’ємне значення об’єкта оподаткування податком на прибуток?
Відповідно до п.п. 14.1.157 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов’язок платника податків сплатити суму грошового зобов’язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності
     Пунктом п. 58.1 ст. 58 ПКУ визначено, що контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов’язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до ст. 54 ПКУ (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт, зокрема завищення розміру задекларованого від’ємного значення об’єкта оподаткування податком на прибуток.
     Порядок надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків затверджено наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2015 № 1204 (далі – Порядок № 1204).
     Згідно з п. 2 розд. II Порядку у разі зменшення від’ємного значення об’єкта оподаткування податком на прибуток контролюючим органом складається податкове повідомлення-рішення за формою «П».
     Формою «П» податкового повідомлення-рішення (додаток 9 до Порядку № 1204) передбачено, що протягом десяти календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення (при проведенні процедури адміністративного або судового оскарження - протягом десяти календарних днів, наступних за днем її закінчення), частина суми від’ємного значення об’єкта оподаткування податком на прибуток, яку було завищено, підлягає виправленню платником податків у показниках податкової звітності з податку на прибуток.
        ПКУ не передбачено відповідальності платників податків за порушення термінів подання такої уточнюючої звітності відповідно до податкового повідомлення-рішення за формою «П».
    При цьому слід зазначити, що неподання уточнюючої податкової декларації з податку на прибуток відповідно до податкового повідомлення-рішення щодо необхідності виправлення показників такої декларації може призвести до визначення контролюючим органом податкових зобов’язань з податку на прибуток та нарахування штрафних санкцій за наслідками перевірок наступних податкових (звітних) періодів.

Які дії СГ у разі отримання за товар готівкових коштів, але через РРО помилково проведена сума за відділом «безготівка, картка»?
При помилково проведеній сумі через реєстратор розрахункових операцій (далі – РРО) за відділом «безготівка, картка» складається акт про скасування помилково проведеної суми та після отримання готівки від покупця за проданий товар проводиться розрахункова операція на повну суму покупки через РРО з роздрукуванням касового чеку на повну суму проведеної операції.Начало формы
Конец формы


Чи можуть СГ використовувати КОРО, які були зареєстровані до набрання чинності наказом Мінфіну від 29.09.2016 № 837?
Суб’єкти господарювання можуть використовувати книги обліку розрахункових операцій, які були зареєстровані до набрання чинності наказом Мінфіну від 29.09.2016 № 837 до першої із подій: закінчення книги ОРО, завершення строку служби або припинення застосування відповідного РРО, виникнення підстав для перереєстрації або скасування реєстрації книги ОРО.
     Такі книги ОРО можуть використовуватись за умови відображення в них даних за всіма показниками, що передбачені формами книг ОРО, затвердженими наказом № 547 зі змінами.
     Реєстрація нових книг ОРО, перереєстрація книг ОРО, реєстрація другої або наступної книги ОРО здійснюватиметься за формами, визначеними наказом № 547 зі змінами.

Чи може СГ, який має ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями (тютюновими виробами), здійснювати продаж таких товарів у безготівковій формі (у т. ч. якщо розрахунки здійснюються через установи банку)?
 Суб’єкт господарювання, який має ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями (тютюновими виробами), може здійснювати продаж таких товарів в безготівковій формі з обов’язковою видачею розрахункового документу.

Які розділи та додатки до декларації акцизного податку заповнюються платниками податку - особами, що реалізують пальне?
Платники акцизного податку - особи, що реалізують пальне заповнюють та подають Розділ В та додаток 1 прим. 1 до декларації акцизного податку (далі – Декларація).
     Платники, що здійснюють роздрібну реалізацію пального, додатково заповнюють та подають Розділ Д та додаток 6 (розділ ІІ) до Декларації.

Хто є платником рентної плати за спеціальне використання води у разі передачі в оренду земельної ділянки із свердловиною одним СГ (власником) іншому (у тому числі, для бюджетної установи) для видобування підземних вод?
    Суб’єкт господарювання, який орендує земельну ділянку із свердловиною та здійснює видобування підземних вод повинен отримати всі дозвільні документи передбачені чинним законодавством для спеціального використання підземних водних об’єктів та видобування запасів підземних вод.
         Такий суб’єкт господарювання (орендар) є платником рентної плати за спеціальне використання води у разі використання обсягів води на інші, крім задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб, цілі. При цьому орендар – водокористувач (бюджетна організація) у разі використання води для здійснення господарської діяльності, направленої на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, є платником рентної плати за спеціальне використання води.    
     Слід зазначити, що у разі відсутності у орендаря – водокористувача, у тому числі бюджетної установи, дозволу на спеціальне водокористування із встановленими в ньому лімітами використання води, рентна плата справляється за весь обсяг використаної води, що підлягає оплаті як за понадлімітне використання.

Чи враховуються суми ПДВ до складу доходу, отриманого платником рентної плати від реалізації у звітному (податковому) періоді видобутих корисних копалин (мінеральної сировини)?
Якщо суб’єкт господарювання зареєстрований платником податку на додану вартість, то при визначенні доходу від реалізації у звітному (податковому) періоді видобутих корисних копалин (мінеральної сировини) ним не враховуються суми податку на додану вартість, нараховані на вартість реалізованих корисних копалин, що підлягали перерахуванню до бюджету.

Який митний режим застосовується при ввезенні громадянами товарів, в т.ч. транспортних засобів, на митну територію України з метою ремонту?
Особливості пропуску та оподаткування товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України громадянами, визначені розд. XII Митного кодексу України від 13 березня 2012 року № 4495-VI зі змінами і доповненнями (далі – МКУ). Зокрема, ст. 364 МКУ передбачено, що саме розділ XII МКУ регулює умови та порядок пропуску та оподаткування товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України громадянами для особистих, сімейних та інших потреб, не пов’язаних зі здійсненням підприємницької діяльності 
    Відповідно до п. 57 частини першої ст. 4 МКУ товари – будь-які рухомі речі, у тому числі ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі.
    Пунктом 51 частини першої ст. 4 МКУ встановлено, що ремонт – це операції, які здійснюються для усунення недоліків товарів, приведення їх у робочий стан, відновлення ресурсу або характеристик та не призводять до зміни коду цих товарів згідно з УКТ ЗЕД. Ремонт товарів, у тому числі модернізація, відновлення та регулювання, калібрування відноситься до операцій з переробки товарів (частина друга ст. 150 МКУ). Згідно з п. 1 розд. V Порядку виконання митних формальностей відповідно до заявленого режиму, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.05.2012 № 657 «Про виконання митних формальностей відповідно до заявленого митного режиму», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 02.10.2012 за № 1669/21981, заявник режиму переробки – це підприємство - резидент, яке отримало дозвіл органу доходів і зборів на поміщення товарів у митний режим переробки на митній території або митний режим переробки за межами митної території.    
    Таким чином, положення законодавства України з питань державної митної справи не передбачають можливості ввезення громадянами товарів, в т.ч. транспортних засобів на митну територію України з метою їх переробки (ремонту). Пропуск та оподаткування товарів, які ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територію України з метою вільного обігу, здійснюється на умовах, установлених ст. 374 МКУ. Особливості митного оформлення окремих товарів (а саме товарів за товарними позиціями 8701 - 8707, 8711, 8716 згідно з УКТ ЗЕД), що ввозяться громадянами на митну територію України для  вільного обігу, визначені ст. 377 МКУ.

Головне управління ДФС у Запорізькій області

На Запоріжжі з початку року вилучено незаконних підакцизних товарів майже на 34,6 мільйона
За січень-листопад 2016 року співробітники оперативних підрозділів Головного управління ДФС у Запорізькій області у рамках операції "Акциз" ліквідували 11 "підпільних цехів", які спеціалізувалися на виробництві алкогольного фальсифікату. Із незаконного обігу вилучено товарів підакцизної групи на загальну суму 34 мільйони 599 тисяч гривень.
За матеріалами оперативників в Єдиному реєстрі досудових розслідувань обліковано 13 проваджень за ч.3 ст.204 КК України (незаконне виготовлення, збут підакцизних товарів, що становлять загрозу для життя і здоров'я людей або призвело до отруєння людей чи інших тяжких наслідків) та 5 проваджень – за ст.199 КК України (виготовлення, зберігання, придбання, перевезення, пересилання, ввезення в Україну з метою використання при продажу товарів, збуту, а також збут незаконно виготовлених, одержаних чи підроблених марок акцизного податку).
Як повідомив перший заступник начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Дмитро Кучеров, протидія незаконному обігу підакцизних товарів – це пріоритетний напрям роботи податкової міліції Запорізького регіону.
– На сьогодні боротьба з алкогольним фальсифікатом залишається гострим питанням у нашій роботі, адже за сурогатним виробництвом, яке зазвичай здійснюється за допомогою сировини сумнівної якості та в антисанітарних умовах, стоять здоров'я і життя людей, – наголосив Дмитро Кучеров.
Також у ході операцій "Акциз" та "Рубіж" триває протидія виготовленню та потраплянню на ринок нелегального пального. Саме ця сфера завдає удару не тільки бюджетним надходженням, але й легальним виробникам, порушуючи умови економічної конкуренції, і самим споживачам, адже неякісні паливно-мастильні матеріали шкодять механізмам транспорту, де вони використовуються.

Понад 60 запорізьких платників направили до фіскальної служби запити на публічну інформацію
З початку 2016 року 63 громадянина реалізували право на отримання публічної інформації, направивши до органів ГУ ДФС у Запорізькій області відповідні запити.
Більшість із них платники оформили у зручний спосіб та відправили за допомогою електронної пошти, 13 документів фіскальна служба регіону отримала поштою.
Серед запитувачів найбільша кількість – це об'єднання громадян, які направили 29 запитів, 18 надійшло від фізичних осіб, 10 – від представників засобів масової інформації, 4 – від юридичних осіб та ще два подали інші органи виконавчої влади.
Переважно, автори запитів зверталися з метою отримання інформації щодо реєстраційних даних платників податків, діяльності підприємств, відомостей про третіх осіб, а також стосовно стану надходження податків та митних платежів до бюджету України, суми нарахованих податків та іншу податкову та митну інформацію.
За результатами розгляду запитів на 51 надано інформацію, трьом заявникам надано роз'яснення, що інформація, яка запитувалась, належить до категорії інформації з обмеженим доступом, 8 документів надіслано належним розпорядникам інформації, ще один запит знаходиться на виконанні.
Фіскальна служба наголошує: кожен громадянин має право до отримання публічної інформації. Це закріплено Законом України "Про доступ до публічної інформації".
Територіальні органи ГУ ДФС у Запорізькій області, з метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, забезпечують розгляд документів щодо надання публічної інформації відповідно до Закону, які надійшли поштою, електронною поштою, факсом, телефоном.
Водночас фахівці ДФС звертають увагу запитувачів, що згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" можна визначити основні аспекти його реалізації.
По-перше, іноді запитувачі інформації ототожнюють такі поняття як запит на отримання публічної інформації, звернення, надання податкової консультації, а також консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань державної митної справи. Дані категорії звернень є різними за наступними ознаками: правовими підставами; визначенням понять; формами; строком розгляду; змістом; вимогами оформлення; оплатністю тощо.
По-друге, згідно з частиною другою статті 2 Закону України "Про доступ до публічної інформації" цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, а саме Законом України "Про звернення громадян".
По-третє, листи, які за змістом є зверненнями громадян (пропозиції, заяви, скарги тощо) мають бути оформлені з дотриманням вимог Закону України "Про звернення громадян".
І останнє. Запит на отримання публічної інформації має відповідати вимогам статтям 1 та 19 Закону України "Про доступ до публічної інформації".
Докладно про те, яким чином оформлювати та подавати запит до органів ДФС, можна переглянути за посиланням: http://zp.sfs.gov.ua/dfs-u-regioni/golov-upr/dostup-do-publichnoi-info/.

Запорізькі підприємства-забруднювачі відшкодували довкіллю майже 290 мільйонів гривень
    Сума надходжень "екоподатку" перевищила минулорічну в півтора разу. За січень-листопад 2016 року до державного бюджету сплачено близько 58 мільйонів, до місцевих – понад 231 мільйон (без показників підприємств, які обслуговуються в Запорізькому управлінні Офісу великих платників податків ДФС).
Як наголосила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, у порівнянні з 2015 роком надходження до бюджетів збільшились майже на 195 мільйонів.
    – Згідно з бюджетним розподілом 80 відсотків відрахувань екологічного податку залишаються на місцях, решта спрямовується до державного бюджету. На сьогодні його сплачують понад 2700 запорізьких платників. З початку року найбільші суми надійшли до місцевих бюджетів м. Енергодар – понад 198 мільйонів, Запорізького району – 17,6 мільйона, а також м. Запоріжжя – 5,2 мільйона. Разом ці території отримали на 153 мільйони більше, ніж торік, – зазначила Юліана Козаченко.
    Вона також підкреслила, що "екоподаток" є певною компенсацією за забруднення довкілля, адже ці кошти місцеві органи влади спрямовують на реалізацію екологічних програм.
    Платниками податку є суб'єкти господарювання, які викидають забруднюючі речовини в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, скидають їх у водні об'єкти, розміщують відходи на власних територіях або утворюють чи тимчасово зберігають радіоактивні відходи.

Представники ДФС та науковці вивчали перспективи розвитку підприємництва на Запоріжжі
Круглий стіл, присвячений сучасним проблемам розвитку власної справи, відбувся на базі Запорізького Класичного приватного університету за участю представників органів ДФС.
Відкриваючи захід, проректор з наукової роботи Класичного приватного університету Антон Монаєнко наголосив, що мета заходу полягає передусім, у розгляді економічного, правового та управлінського аспектів зростання малого і середнього підприємництва.
У ході засідання учасники, серед яких були науковці, представники влади та організації, які захищають інтереси бізнесу, представили свої доповіді щодо стану та розвитку малих і середніх підприємств.
Значна увага була приділена спрощеній системі оподаткування, за якою на сьогодні працюють понад 48 тисяч осіб. Їхній загальний внесок до місцевого бюджету у вигляді єдиного податку з початку року склав майже 680 мільйонів гривень, що на 144 мільйони більше, ніж очікувалося, та на 263 мільйони перевищує рівень минулого року.
Під час круглого столу були вивчені проблеми нормативно-правового забезпечення функціонування малого і середнього підприємництва, практика використання регуляції і дерегуляції, перешкоди розвитку суб'єктів господарювання на регіональному рівні та шляхи їх вирішення.
Як зазначила Антоніна Вагилевич, яка представляла на зсіданні позицію територіальних органів ГУ ДФС у Запорізькій області, малий і середній бізнес можна назвати рушійною силою розвитку економіки. Тому фіскальна служба постійно працює над удосконаленням сервісних послуг, які сприяють  зручному веденню бізнесу, та активно запроваджує он-лайн взаємодію з органами ДФС.
За підсумками круглого столу учасники ухвалили ряд рішень, серед яких – ініціативи з підвищення ролі територіальних громад у процесі підтримки функціонування та розвитку малого бізнесу, оперативного розгляду проблемних питань підприємців регіону.

Завдяки запорізьким оперативникам порушники відшкодували бюджету понад 12,5 мільйона гривень
За результатами роботи співробітників податкової міліції ГУ ДФС у Запорізькій області у поточному році розпочато 72 кримінальні провадження, з яких 70 – про тяжкі та особливо тяжкі злочини в економічній сфері. 34 справи стосуються ухилення від сплати податків і зборів в особливо великих розмірах.
На даний момент до суду спрямовано 19 досудових розслідувань, з яких 13 – з обвинувальним актом та 6 – для звільнення від кримінальної відповідальності у зв'язку з повним відшкодуванням збитків. За закінченими кримінальними провадженнями до бюджетів повернено 12 мільйонів 538 тисяч гривень.
З початку року у регіоні ліквідовано діяльність 5 "конвертаційних центрів", які проконвертували 650 мільйонів, а ймовірні втрати бюджету склали майже 102 мільйони. За результатами відпрацювання контрагентів "конвертаційних центрів" та фіктивних суб'єктів господарювання стягнуто 24,2 мільйона.
Викрито 18 злочинів у сфері державних закупівель, за якими розпочаті кримінальні провадження за ст. 212, 191 Кримінального кодексу України.
Виявлено два факти, пов'язані з легалізацією коштів, отриманих злочинним шляхом (ст.209 КК України).
На постійному контролі у співробітників податкової міліції області знаходиться протидія махінаціям з податком на додану вартість. За фактами незаконних заявок на відшкодування ПДВ з бюджету за матеріалами співробітників оперативних підрозділів ГУ ДФС у Запорізькій області розпочато 4 кримінальні провадження за ст.191 КК України. Також оперативники виявили 25 фактів ухилення від сплати ПДВ, за якими розслідуються провадження за ст.212 КК України.
У результаті проведення заходів, спрямованих на викриття злочинів у митній сфері, розпочато 7 кримінальних проваджень за ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах (ч.3 ст.212 КК України). Перекрито 6 каналів надходження товарів підакцизної групи на територію Запорізької області, ввезених в Україну поза митним контролем.

Запорізькі підприємства на 160 мільйонів збільшили сплату податку на прибуток
    З початку року підприємства м. Запоріжжя та області спрямували до бюджетів понад півмільярда гривень податку на прибуток. Рівень сплати порівняно з минулим роком зріс на 161 мільйон, а до прогнозованого показника на 11 місяців поточного – на 87 мільйонів.
Як підкреслила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, тільки у листопаді запорізькі платники спрямували до державного і місцевих бюджетів майже 93 мільйони, що на 71 мільйон більше, ніж торік.
    – Зафіксовано стійку тенденцію податкових відрахувань з прибутку підприємств. Середньомісячна сплата податку у поточному році порівняно з минулим зросла на 14 мільйонів – до 45 мільйонів. Ця динаміка позитивна й для місцевих бюджетів, адже 10 відсотків перерахованого податку на прибуток залишається у бюджетах територій. Крім того, податок на прибуток комунальних підприємств повністю залишається у розпорядженні громад, – зазначила Юліана Козаченко.
    За 11 місяців найбільше до бюджетів забезпечили податку підприємства Дніпровського району м. Запоріжжя – майже 96,5 мільйона, близько 70 мільйонів перерахували платники Шевченківського району, 68 мільйонів сплатили суб'єкти господарювання Вознесенівського району. У м. Мелітополь та районі надійшло більш ніж 58 мільйонів, у Олександрівському районі обласного центру – 29,2 мільйона, на Бердянщині – 27,2 мільйона, у Комунарському районі – понад 25 мільйонів, майже 22 мільйони – у Хортицькому та 21 мільйон – у Заводському районі м. Запоріжжя.
    Нагадаємо, на сьогодні базова ставка податку дорівнює 18%. У поточному році запроваджено щоквартальне декларування податку, а для окремих категорій платників встановлено річний податковий період.
    Докладно про особливості нарахування та сплату податку на прибуток можна дізнатися на веб-порталі ДФС України: http://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/podatok-na-pributok-pidpri/ або у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі: http://zir.sfs.gov.ua/.

Податок на нерухомість дозволив залучити до місцевих бюджетів понад 42 мільйони
За січень-листопад до місцевих бюджетів сплачено 42,2 мільйона гривень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що майже на 2,8 мільйона більше, ніж очікувалося.
Коментуючи надходження, в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко відзначила, що найбільшу суму податку перерахували платники-юридичні особи – понад 35 мільйонів, фізичні особи сплатили 7 мільйонів гривень.
– У Запорізькій області нараховується понад 3,7 тисячі платників-юридичних осіб, які володіють 4,1 тисячами об'єктів нерухомості. Відповідно до поданих ними податкових декларацій з податку на нерухоме майно, річна сума нарахувань складає 39,5 мільйона, що на 12,5 мільйона більше у порівнянні з минулим роком. Щодо фізичних осіб, то фіскальна служба області розіслала 7338 платникам майже 10,3 тисячі податкових повідомлень-рішень про нарахування податку. Водночас громадяни користуються можливістю звірки даних та особисто приходять до податкових інспекцій для уточнення інформації щодо об'єктів нерухомості, які підлягають оподаткуванню, – повідомила Юліана Козаченко.
Лідерами зі сплати податку є власники нерухомості м. Мелітополь та району, які забезпечили майже 7 мільйонів гривень, Вознесенівського району – близько 5,5 мільйона та Олександрівського району м. Запоріжжя – 4,5 мільйона. Платники Якимівського району спрямували до бюджету громади 3,2 мільйона, Дніпровського району – 2,8 мільйона, Шевченківського та Комунарського районів обласного центру, відповідно, по 2,7 та 2,3 мільйона.
Статтею 266 Податкового кодексу України визначено, що платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є фізичні та юридичні особи, у тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової або нежитлової нерухомості.
Платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об'єктів оподаткування декларацію з поквартальною розбивкою річної суми рівними частками. Громадяни сплачують податок у поточному році за минулий рік за ставками і з урахуванням пільг 2015 року.

"Телефонні" аферисти знову вимагають у платників гроші
Запорізьким бізнесменам знову телефонують шахраї, які намагаються отримати винагороду.
Схема, за якою діють зловмисники, вже стала традиційною: платникові телефонують невідомі, зазвичай з мобільного номеру телефону, та, представляючись керівництвом фіскальної служби області, пропонують "вирішити" питання із нібито запланованою податковою перевіркою на їхньому підприємстві чи установі або закладі. За це радять переказати гроші на номер банківської картки.
Застерігаємо платників податків бути пильними і в таких випадках одразу звертатися до правоохоронних органів або до Антикорупційного сервісу ДФС України "Пульс" за телефоном: (044) 284-00-07.

ДФС України повідомляє
Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров запевнив, що ДФС не буде штрафувати платників податків через можливі проблеми у роботі «Приватбанку»
    «На сьогодні у суспільстві викликає занепокоєння ситуація, яка склалася у зв’язку з роботою «Приватбанку» стосовно перерахування податкових зобов'язань до бюджетів, що у свою чергу може вплинути на виконання обов'язків щодо сплати податків.
    Проте ДФС зі свого боку хоче заспокоїти платників податків. Адже у відповідності до пункту 129.6 ст. 129 Податкового кодексу України за порушення строку зарахування податків до бюджетів з вини банку несе відповідальність саме цей банк», - заявив очільник відомства.
Зокрема, банк сплачує пеню за кожний день прострочення, включаючи день сплати, та штрафні санкції у розмірах, встановлених Податковим Кодексом, а також, відповідно до законодавства, несе іншу відповідальність за порушення порядку своєчасного та повного внесення податків, зборів, платежів до бюджету або державного цільового фонду.
    «Таким чином, ДФС не буде штрафувати платників податків через можливі перебої у роботі банків», - підкреслив Роман Насіров.
    Платники податків звільняються від відповідальності за несвоєчасне або перерахування не в повному обсязі податків, зборів та інших платежів до бюджетів та спецфондів, включаючи нараховану пеню або штрафні санкції. У разі нарахування платнику таких штрафів та пені, платник повинен звернутись до контролюючого органу та подати оригінали або копії платіжних доручень.
P. S.: За умови, якщо НАБУ та Генеральна Прокуратура України не виявлять у цьому незаконних дій.

Інформаційно-довідковий департамент ДФС продовжує вдосконалення Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу
    Інформаційно-довідковий департамент ДФС продовжує вдосконалення Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу, в якому представлена офіційна позиція ДФС з питань щодо оподаткування, митної справи, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, електронного цифрового підпису та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на органи ДФС. Про це повідомив директор Інформаційно-довідкового департаменту ДФС Іван Романов.
    За його словами, з 19 грудня поточного року в ЗІР запроваджено новий розділ «Інформація з питань митної справи».
    «Новий розділ спрямований на покращення орієнтації користувачів ресурсу в інформації за напрямом «Митна справа». Він містить графічні та текстові інформаційні матеріали з питань митного законодавства. Це – матеріали щодо заповнення граф митної декларації, довідкові таблиці стосовно завершення митних режимів та оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму тощо», – зазначив Іван Романов.
    Посадовець також розповів, що на сьогодні ЗІР об’єднує в собі майже 5 тисяч чинних запитань-відповідей, 668 нормативних та інформаційних документів, 807 витягів з письмових консультацій, підготовлених ІДД ДФС на типові звернення суб’єктів господарювання та громадян. Крім того, ресурс надає можливість ознайомитись зі ставками загальнодержавних і місцевих податків та зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, змінами в законодавстві, контроль за додержанням якого покладено на ДФС.
    Розміщена в ЗІР інформація постійно актуалізується та систематизується для оптимального сприйняття.
    Нагадуємо, що скористатись ЗІР можна на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: «Загальнодоступний інформаційно – довідковий ресурс», або за електронною адресою:http://zir.sfs.gov.ua.

Власники деяких мереж АЗС неправомірно відображають у деклараціях реалізацію підакцизних товарів
    Згідно з інформаційними базами ДФС в Україні платниками акцизного податку з роздрібного продажу є 1,6 тис. суб’єктів господарювання, які здійснюють продаж паливно-мастильних матеріалів через 7 тис. АЗС. Про це повідомила директор Департаменту аудиту ДФС Наталія Рубан.
    За її словами, аудиторами ДФС було проведено низку перевірок щодо дотримання такими платниками вимог податкового законодавства.
«Для першочергових перевірок було відібрано 150 суб’єктів господарювання, які здійснюють продаж паливно-мастильних матеріалів. Кожен з них використовує у своїй діяльності більше 10 АЗС. За результатами 42 завершених документальних перевірок було встановлено порушення в усіх випадках», – розповіла Наталія Рубан.
    Платникам донараховано близько 3,1 млрд. грн. податків та штрафних санкцій. З них податку на додану вартість – 2 млрд. грн. та акцизного податку – 0,8 млрд. гривень.
    «Основним порушенням є неправомірне відображення в декларації з акцизного податку реалізації через АЗС підакцизних товарів як продажу для комерційного використання, а також застосування дефектних документів при формуванні податкового кредиту», – зазначила Наталія Рубан.
    Крім того, як розповіла посадовець, у 2016 році проведено 600 фактичних перевірок, за результатами яких застосовано штрафних санкцій на загальну суму 18,9 млн. гривень. Серед порушень, встановлених під час перевірок, – не оприбуткування отриманих готівкових коштів (у половині проведених перевірок), продаж товарів, не облікованих у встановленому чинним законодавством порядку (у кожній четвертій перевірці), невідповідність суми коштів, зазначених у денному звіті, на місці проведення розрахунків, незабезпечення роздрукування фіскальних звітних чеків (Z-звітів) (у кожній третій перевірці).

Бердянська ОДПІ повідомляє
« Бердянська ОДПІ повідомляє   258 млн. грн. єдиного соціального внеску надійшло від бердянських платників »

Компания дня
Лучшие комбикорма, БМВД, концентраты и кормовые добавки для с/х животных и птицы.
       ТМ "BEST MIX"


  Подробнее...



Курс валют:
Курсы наличного обмена на сегодня



Яндекс.Погода



Ваше мнение

Предложить тему опроса

Ваше имя:
Email:
Сообщение:
:
 



Популярные фирмы

"ВИДИБОР" - новый комплекс гостиничного типа на дальней бердянской косе. Номера ЛЮКС! - Украина, Запорожская, Бердянск.

Любители комфортного летнего отдыха на Азовском море, получат все то, о чем мечтали в ожидании до

69210 Просмотров с 04-07-2010
Коттедж "VERA" - люкс" - 2011г. Элитный отдых на Азовском море. - Украина, Запорожская, Бердянск.

 

Уровень VIP отдыха - расположен на берегу открытого Азовского моря в рекреационной

57427 Просмотров с 20-05-2010
База отдыха "ПОСЕЙДОН" - выбирайте лучший отдых на Бердянской Косе! - Украина, Запорожская, Бердянск.

Город-курорт Бердянск не даром завоевал признание у туристов как один из лучших курортов для морс

54212 Просмотров с 20-06-2009
Частный пансионат "ЕЛЕНА" - лучший отдых в Бердянске по доступной цене! - Украина, Запорожская, Бердянск.

Выберите для себя отдых на Азовском море и желая сделать его лучшим, незабываемым и эффективным п

53472 Просмотров с 13-05-2009
«Aleks Club» - элитный оздоровительно-развлекательный комплекс в Бердянске. - Украина, Запорожская, Бердянск.

В структуру комплекса «Aleks Club» входят: бар-ресторан «

49311 Просмотров с 24-09-2009




Яндекс.Метрика






RSS-лента новостей
Галерея




Новости Товары и услуги Бердянска
Отдых в Бердянске Частные объявления
Работа Сервисы
Форум Фотогалерея
«БИМП» 2009 © Все права защищены.
При использовании материалов веб-сайта,
ссылка на bimp.com.ua обязательна!
Адрес:
71116, Украина,
Запорожская область, Бердянск