вторник, 21 ноября
Расширенный поиск
Вход для клиентов
Регистрация клиента

Авторизация

 

Предложить акцию

Ваше имя:
Email:
Сообщение:
:
 
Акции!


Бердянська ОДПІ повідомляє | печать |
29.12.2016 г. 11:52
Шановні Бердянці та мешканці Бердянського району!
Колектив Бердянської ОДПІ щиро вітає вас  із наступаючими святами Нового року та Різдва Христового!
Нехай   наступний рік наповнить Ваше життя добром та благополуччям, мрії перетворюються на  дійсність, робота завжди приносить тільки радість та успіхи!
Прийміть щирі  побажання мирного неба, міцного здоров’я, злагоди,  життєвого оптимізму, родинного затишку, щастя та віри у найкраще майбутнє!
Бажаємо  щасливого Нового року!
Вниманию налогоплательщиков!
Все платежи налогов в Государственный и  местные бюджеты, а также платежи по ЕСВ необходимо осуществить не позже 29 декабря 2016 года.

В Бердянській ОДПІ призначено нового начальника
Наказом Державної фіскальної служби України № 4044-о від 27.12.2016 року начальником Бердянської ОДПІ призначено Федорову Оксану Володимирівну.

Платники плати за землю перерахували понад 8,6 мільйонів гривень
до місцевих бюджетів

З початку року бердянські  та приморські землекористувачі поповнили місцеві бюджети 80,6  мільйонів гривень плати за землю. Рівень минулого року перевищено на 25,8 мільйонів, прогнози на цей рік – на 11 мільйонів, -  повідомила начальник Бердянської ОДПІ Оксана Федорова.  
Найбільшими платниками цього платежу є суб'єкти господарювання-юридичні особи.
 –У цьому році таки платники спрямували до бюджетів громад понад 63,5 мільйони гривень, що майже на 10 мільйони більше за прогнозні показники та на 21 мільйон перевищує минулорічну сплату. Від фізичних осіб надійшло 17 мільйонів, що вище за попередній рік на 4,9 мільйони та індикативи на цей рік – на 1,2 мільйони, – відзначила Оксана Федорова.
Землекористувачі м.Бердянськ  сплатили майже 55,9 мільйонів, від платників Бердянського району надійшло 12,4 мільйона, платники Приморського району перерахували 12,4 мільйони гривень.

Від бердянських автовласників місцеві бюджети отримали понад 500 тисяч гривень
Як повідомила начальник Бердянської ОДПІ Оксана Федорова автомобілісти Бердянська, Бердянського та Приморського районів, які володіють автівками класу "люкс", сплатили з початку року 528,2 тисячі гривень транспортного податку. Прогнозну суму доходів поточного року перевищено на 243,5 тисяч  гривень.
Юридичні особи  - власники елітних автомобілів сплатили 117,5 тис.грн, громадяни сплатили   - 410,7 тис.грн.

Як працюватиме Центр обслуговування платників Бердянської ОДПІ у святкові та вихідні дні
Центр обслуговування платників у святкові та вихідні дні працюватиме за таким графіком:
• 31 грудня 2016 року - робочий день до 13:00.
• 3, 4, 5 січня 2017 року - робочі дні згідно з графіком роботи ЦОП.
• 6 січня 2017 року - робочий день до 15:45.
• 9 січня 2017 року - робочий день до 18:00.
• 1, 2, 7, 8 січня 2017 року - вихідні дні.


Новини законодавства

Фінансування витрат на утримання неприбуткової організації

    Фінансування витрат на утримання неприбуткової організації, реалізацію мети (цілей, завдань) і напрямків діяльності, визначених її установчими документами, не рахується розподілом отриманих доходів (прибутків) або їх частини.
    Підставою для виключення неприбуткової організації з Реєстру неприбуткових установ та організацій є встановлення контролюючим органом факту використання доходів (прибутків) для цілей інших, ніж передбачені пп. 133.4.2 ПКУ.
    Релігійні організації мають право використовувати свої доходи на здійснення неприбутковою (благодійної) діяльності, передбаченої законом для таких організацій, в тому числі надання гуманітарної допомоги, здійснення благодійної діяльності, милосердя.
    Крім того, тимчасово, до 1 січня 2018 року, не може бути підставою для виключення неприбуткових релігійних організацій з Реєстру невиконання такими релігійними організаціями вимог до установчих документів, визначених пп. 133.4.1 ПКУ.
    Зазначені новації діють з 20 листопада 2016 року  відповідно до Закону від 06.10.2016        № 1667-VIII.
    Неприбуткові організації, внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Законом від 17.07.2015 № 652-VIII які не відповідають вимогам пункту 133.4 ПКУ, зобов'язані до 1 січня 2017 року привести свої установчі документи у відповідність з нормами ПКУ та у той же термін надати копії таких документів до контролюючого органу.


Електронні сервіси ДФС

На офіційному веб-порталі ДФС працює електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»

    Для перевірки інформації щодо наявності податкового боргу у платника податків необхідно ввести його код ЄДРПОУ або точну назву.
    Після введення такої інформації в одне з полів система здійснить пошук по ряду баз даних, доступних для публічного використання, і повідомить про результати пошуку.
    Оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.
    При цьому слід враховувати, що у електронному он-лайн сервісі «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» зазначається інформація про наявність боргу платника в цілому по Україні, тоді як платник податків може перебувати на обліку не лише в контролюючому органі за основним місцем обліку, а й обліковуватись як платник окремих податків та зборів в контролюючих органах за неосновним місцем обліку.
    За допомогою електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) в приватній частині (особистому кабінеті), з використанням електронного цифрового підпису, доступний розділ «Стан розрахунків з бюджетом», який дає можливості:
- переглянути дані щодо розрахунків з бюджетом за останні 2 роки;
- застосування фільтру в розрізі контролюючих органів;
- вивантажити інформацію у форматі XML – файлів.

Роз’яснення законодавства
ПДВ за листопад рекомендуємо сплатити не пізніше 29 грудня у зв’язку з регламентом роботи НБУ

    Рішенням правління  НБУ від 15.12.16 №489-рш затверджено Регламент роботи системи електронних платежів Національного банку України та порядок роботи банківської системи України в період завершення звітного року.
    Оскільки усі учасники системи електронних платежів (СЕП) зможуть здійснювати платежі в СЕП 30 грудня 2016 року тільки до 13-ї години і лише між банківськими установами, підпорядкованими одній юридичній особі, а також платежі, спрямовані до Національного банку України та органів Державної казначейської служби України, рекомендуємо платникам ПДВ, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю, забезпечити необхідні кошти на рахунках в системі електронного адміністрування ПДВ в термін не пізніше 29 грудня поточного року.

Нагадуємо про необхідність проведення у грудні перерахунку ПДФО за 2016 рік
    При нарахуванні заробітної плати за останній місяць звітного року роботодавець зобов'язаний здійснити перерахунок суми доходів, нарахованих працівнику (п. 169.4.2 ПКУ).
    Перерахунок ПДФО - це самостійна перевірка податковим агентом сум нарахованих платнику податку протягом календарного року доходів у вигляді заробітної плати окремо за кожний місяць такого періоду та наданих податкових соціальних пільг.
    Перерахунок проводиться для того, щоб визначити, чи можна до доходу працівника застосовувати податкову соціальну пільгу, чи мав право працівник на таку пільгу та чи правильно нараховано ПДФО за податковий період (рік).
    Якщо після перерахунку виникає недоплата утриманого ПДФО, то така недоплата стягується роботодавцем за рахунок суми будь-якого оподатковуваного доходу (після його оподаткування) за відповідний місяць, а у разі недостатності суми такого доходу - за рахунок оподатковуваних доходів наступних місяців, до повного погашення суми такої недоплати.
    Факт проведеного перерахунку та його результати підтверджуються складеною в довільній формі бухгалтерською довідкою з подальшим відображенням у ф. № 1ДФ за IV квартал 2016 року.
    Оскільки для відображення результатів річного перерахунку в Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (ф. № 1ДФ) не передбачені окремі реквізити чи рядки, в графах 4а та 4 сума ПДФО декларується з урахуванням проведеного перерахунку.

Про порядок декларування акцизного податку у зв'язку з набранням чинності наказом Міністерства фінансів України від 26.09.2016 N 841
    У зв'язку з прийняттям Закону України від 24 грудня 2015 року N 909 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році", яким, зокрема, удосконалено адміністрування акцизного податку, Міністерством фінансів України прийнято наказ від 26.09.2016 N 841 "Про внесення змін до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку", який зареєстровано у Міністерстві юстиції України за N 1365/29495 від 18.10.2016 (далі - наказ).
    Наказом вносяться зміни до форми декларації акцизного податку (далі - Декларація) та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 N 14, шляхом викладення їх у новій редакції.
    Нова форма декларації складається із загальної частини, що містить обов'язкові реквізити платника акцизного податку, та шести розділів (А, Б, В, Г, Д, Е), що складаються платниками залежно від виду господарської діяльності, а також розділу, що заповнюється працівниками Державної фіскальної служби України після подання Декларації.
     З метою уникнення помилок при заповненні платниками декларації акцизного податку з нумерації розділів Декларації вилучено літеру "Ґ", у зв'язку з чим розділ "Ґ" став розділом "Д", відповідно розділ "Д" став розділом "Е".
    Зміни, внесені до форми Декларації, зумовлені такими змінами до Податкового кодексу України (далі - Кодекс), а саме:
    віднесенням осіб, які реалізують пальне, до платників акцизного податку (пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу);
    визначенням об'єктом оподаткування операцій з реалізації будь-яких обсягів пального понад обсяги, що отримані від інших платників акцизного податку, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних (пп. 213.1.12 п. 213.1 ст. 213 Кодексу);
    запровадженням системи електронного адміністрування реалізації пального (далі - СЕАРП) та електронної акцизної накладної (ст. ст. 231 - 232 Кодексу);
    змінами у порядку обчислення акцизного податку з пального, при виробництві якого як сировина використані інші оподатковувані підакцизні товари (п. 217.6 ст. 217 Кодексу);
    зміною одиниці виміру пального, на яке встановлено ставки акцизного податку, з кілограмів на літри, приведеного до температури 15° C (пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу);
    зміною ставки акцизного податку з роздрібної реалізації пального з адвалорної (5 відс. ) на специфічну - 0,042 євро за кожний літр реалізованого (відпущеного) товару (пп. 215.3.10 п. 215.3 ст. 215 Кодексу) та порядку обчислення податку з товарів (продукції), реалізованих суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі, на які встановлені ставки податку в іноземній валюті;
    зміною бази оподаткування тютюнових виробів, вироблених та ввезених на митну територію України (пп. 214.1.1 пп. 214.1.2 п. 214.1 ст. 214 Кодексу). Станом на сьогодні вартість реалізованого товару (продукції), виробленого на митній території України, за встановленими виробником максимальними роздрібними цінами та ввезеними на митну територію України, за встановленими імпортером максимальними роздрібними цінами на товари (продукцію), які він імпортує, обчислюється з урахуванням податку на додану вартість та акцизного податку.
    Згідно з п. 46.6 ст. 46 Кодексу до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.
    Наказ набрав чинності з дня його офіційного опублікування, тобто 22.11.2016 (опубліковано 22.11.2016 в "Офіційному віснику України" N 90).
    Відповідно до п. 46.1 ст. 46 Кодексу податкова декларація, розрахунок - це документ, що подається платником податків контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання. Додатки до податкової декларації є її невід'ємною частиною.
    Статтею 223 Кодексу встановлено, що базовий податковий період для сплати акцизного податку відповідає календарному місяцю.
    Враховуючи норми частини другої п. 46.6 ст. 46 Кодексу, особи, визначені статтею 212 Кодексу як платники акцизного податку, вперше подають декларацію акцизного податку за новою формою не пізніше 20 січня 2017 року за грудень 2016 року.
    Звертаємо увагу, що суттєво структура нової форми декларації, її розділів та додатків до неї не змінилась.
    Основними нововведеннями є те, що Декларацію доповнено новими додатками: "Розрахунок суми акцизного податку з реалізації пального відповідно до підпункту 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 Кодексу" (додаток 1 1) і "Заява про порушення особою, яка реалізує пальне, порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної / розрахунку коригування" (додаток 9, у зв'язку з чим додаток 9 попередньої редакції став додатком 10 нової форми).
    Відповідно до змін, внесених до Кодексу, до платників акцизного податку віднесено осіб, які реалізують пальне (пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу).
    Об'єкт оподаткування для зазначених платників акцизного податку виникає у випадку, визначеному у пп. 213.1.12 п. 213.1 ст. 213 Кодексу. Розрахунок суми акцизного податку з реалізації пального здійснюється у Додатку 1 1 до Декларації.
    Формою Розрахунку суми акцизного податку з реалізації пального передбачено зазначення залишків пального на початок звітного періоду шляхом перенесення його значення із попередньої звітності.
    Обсяг залишків пального на початок звітного періоду (у цьому випадку на 01.12.2016) за відповідним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (гр. 3 додатка 1 1 до Декларації) зазначається за даними СЕАРП. У подальших звітних періодах залишки пального переноситимуться із попередньої звітності.
    Додаток 1 1 обов'язково заповнюється всіма платниками (юридичними та фізичними особами) акцизного податку з реалізації пального (в тому числі виробниками) незалежно від того, чи був у звітному періоді об'єкт оподаткування.
    Сума податкового зобов'язання, визначена у Додатку 1 1 (гр. 20), переноситься до рядка В2, яким доповнено розділ В "Податкові зобов'язання з реалізації пального" Декларації.
    Додаток 9 "Заява про порушення особою, яка реалізує пальне, порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної / розрахунку коригування" заповнюється особою, яка отримує пальне, та подається разом із Декларацією та копіями документів, передбачених пунктом 231.10 статті 231 розділу VI Кодексу, до контролюючого органу за місцем обліку платника податків у строки, передбачені для подання податкової декларації.
    У зв'язку з доповненням Кодексу нормою щодо зменшення сум акцизного податку до сплати на суму податку з використаної при виробництві пального підакцизної сировини Додаток 1 до Декларації доповнено новою графою 17 "Сума акцизного податку, сплаченого із підакцизної сировини, яка використана при виробництві пального, згідно з пунктом 217.6 статті 217 Кодексу (грн.)". Сума акцизного податку з цієї графи переноситься до рядка В 11.2, яким доповнено розділ В Декларації, і враховується при коригуванні податкового зобов'язання з акцизного податку.
    При цьому для кожного випадку виготовлення пального із використанням підакцизної сировини подається окремий розрахунок згідно з Додатком 1 до Декларації.
    Відповідно до п. 217.6 ст. 217 Кодексу сума податку щодо сировини, на яку зменшується сума податку до сплати, обчислюється із застосуванням ставок податку на таку сировину, чинних на дату реалізації пального. У разі якщо така сума перевищує суму податку з пального, виробленого з такої сировини, різниця платнику не відшкодовується.
    Додаток 6 "Розрахунок суми акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів" викладено у новій редакції, відповідно до якої бланк Додатка 6 розділено на два розділи:
    розділ I заповнюється суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі - платниками акцизного податку при здійсненні роздрібної торгівлі пивом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, тютюном та промисловими замінниками тютюну;
    розділ II заповнюється суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі - платниками акцизного податку при здійсненні роздрібної торгівлі пальним.
    Додаток 6 заповнюється окремо для кожного місця здійснення реалізації підакцизних товарів з обов'язковим зазначенням відповідного коду органу місцевого самоврядування за КОАТУУ.
    Податок з товарів (продукції), реалізованих суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі, на які встановлено ставки податку в іноземній валюті, сплачується у національній валюті і розраховується за офіційним курсом гривні до іноземної валюти, встановленим НБУ, що діє на 20-й день місяця, що передує кварталу, в якому здійснюється реалізація товару (продукції), і залишається незмінним протягом звітного кварталу (п. 217.3 ст. 217 Кодексу).
    До інших додатків внесені лише деякі зміни і уточнення.
    Звертаємо увагу, що відповідно до п. 49.2 1 ст. 49 Кодексу платники, визначені пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу (особи, які реалізують пальне), а також платники, які мають діючі (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов'язані за кожний встановлений Кодексом звітний період подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді.
    Відповідно до п. 46.4 ст. 46 Кодексу, якщо платник податків вважає, що форма Декларації збільшує або зменшує його податкові зобов'язання, він має право подати доповнення до декларації за зразком, наведеним у Додатку 10 до Декларації.
    Згідно з п. 120.1 ст. 120 Кодексу неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори, податкових декларацій (розрахунків) тягнуть за собою накладення штрафу в розмірах, передбачених цією статтею, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Лист ДФС України, від 09.12.2016,  № 39423/7/99-99-15-03-03-17

Про справляння земельного податку
Відповідно до статті 269 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) платниками податку є власники земельних ділянок та землекористувачі.
При цьому згідно з положеннями глави 15 Земельного кодексу України (далі - Земельний кодекс) юридичні особи, які засновані громадянами України або юридичними особами України, можуть набувати у власність земельні ділянки для здійснення підприємницької діяльності у разі:
а) придбання  за договором  купівлі-продажу,  ренти,  дарування,  міни, іншими     цивільно-правовими угодами;
б) внесення земельних ділянок її засновниками до статутного капіталу;
в) прийняття спадщини;
г) виникнення інших підстав, передбачених законом.
Землекористування згідно  з вимогами  Земельного  кодексу  може бути постійним та на умовах оренди. Право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.
Зокрема, права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають:
а)    підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної     власності;
б)    громадські організації інвалідів України, їх підприємства (об'єднання),
    установи та організації;
в)    релігійні організації України, статути ^положення) яких зареєстровано у встановленому     законом порядку, виключно для будівництва і обслуговування культових та інших     будівель, необхідних для забезпечення їх діяльності;
г)    публічне акціонерне товариство залізничного транспорту загального користування,     утворене відповідно до Закону України «Про особливості
утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту
загального користування»;
ґ) вищі навчальні заклади незалежно від форми власності;
д) співвласники багатоквартирного будинку для обслуговування такого
будинку та забезпечення задоволення житлових, соціальних і побутових
потреб   власників   (співвласників)  та  наймачів   (орендарів)  квартир  та
нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку.
Особливу увагу необхідно звернути на те, що відповідно до пункту 6 розділу X Перехідних положень Земельного кодексу юридичні особи, які мають у постійному користуванні земельні ділянки, але згідно з Земельним кодексом, прийнятим у 2001 році, не можуть мати їх на такому праві, повинні були до 1 січня 2008 року переоформити у встановленому порядку право власності або право оренди на них.
Положення пункту 6 Розділу X щодо обов'язку переоформити право постійного користування Рішенням Конституційного Суду України від 22 вересня 2005 року № 5-рп/2005 визнано таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним). З огляду на викладене такі суб'єкти господарювання також є платниками земельного податку.
Юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2015 № 560, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Надалі таку довідку необхідно подавати за умови затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Ставки земельного податку визначаються рішеннями органів місцевого самоврядування, оскільки з 1 січня 2015 року плату за землю віднесено до місцевих податків як одну із складових податку на майно.
При цьому необхідно звернути увагу, що за відсутності рішення місцевої ради, плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю (пункт 12.3 статті 12 Кодексу).
Зазначену норму також необхідно враховувати для розрахунку суми земельного податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено.
Рішення місцевої ради оприлюднюється до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування ставок податків та пільг. Копія прийнятого рішення надсилається у десятиденний строк з дня оприлюднення до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники податку. Граничним терміном надання копії рішення щодо ставок земельного податку та наданих пільг зі сплати земельного відповідно до статті 284 Кодексу є 25 грудня  року, що передує звітному.
Пільги щодо сплати податку для юридичних осіб також визначено статтею 282 Кодексу. Статтею 283 Кодексу надається перелік земельних ділянок, які не підлягають оподаткуванню земельним податком.
Порядок застосування пільг зі сплати земельного податку викладено в Узагальнюючій податковій консультації, затвердженій наказом ДФС від 28.05.2015 № 379 «Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо застосування пільг зі сплати земельного податку, встановлених відповідним рішенням органу місцевого самоврядування».
Відповідно до статті 73 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Водночас нагадуємо, що загальні засади встановлення податків і зборів, зокрема ставок податку, податкових пільг, визначено статтею 7 Кодексу.
Крім того, рішенням місцевої ради встановлюються ставки податку у розрізі категорій земельних ділянок та користувачів (власників), але граничний розмір ставок земельного податку передбачено Кодексом. При цьому місцевим радам не надано право встановлювати індивідуальні пільгові ставки для окремих юридичних осіб або звільняти їх від сплати податків.
Лист ДФС України від 21.12.2016 р. № 40373/7/99-99-12-03-05-17

Про подання податкової звітності з податку на прибуток за 2016 рік
    Статтею 137 Податкового кодексу України для податку на прибуток підприємств передбачено податкові (звітні} періоди календарні квартал, півріччя, три квартали, рік (п.137.4) та річний податковий (звітний) період (п. 137.5). Отже, при складанні податкової звітності з податку на прибуток платник визначає та заповнює відомості стосовно базового звітного періоду.
    Для податкової декларації з податку на прибуток, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 із змінами внесеними наказом Міністерства фінансів України від 19.08.2016 № 585, в рядку 2 заголовної частини декларації передбачено поле для позначки «Базовий звітний період квартал» або «Базовий звітний період рік».
    Якщо для податкової декларації з податку на прибуток за 2016 рік зазначено позначку «Базовий звітний період квартал», то граничним строком подання буде 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем 2016 року, а якщо - «Базовий звітний період рік», то граничним строком подання буде 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем 2016 року. Платниками податку на прибуток підприємств, що подають звітність засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством (далі - в електронному вигляді):
    для базового звітного періоду квартал обирається електронна форма з кодом .10100115 (коди додатків ^0110307. №110605, 10111305, 10111406, 10111505, ІОН 1605. .ГОП 1706, Л>1 ]] 803.101 12803);
    для базового звітного періоду рік обирається електронна форма з кодом 10108103 (коди додатків 10180303, 10180603, 10181303, 10181403, 10181503, 10181603, 10181703, 10181803,10182803).
    При складанні та поданні на паперових носіях розрахунків податку на прибуток нерезидентів, які провадять діяльність на території України через постійне представництво, форми яких затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13,06.20і5 №544, після рядка 2 заголовної частини розрахунку платнику рекомендується зазначати на бланку самостійно слова «Базовий звітний період квартал» або «Базовий звітний період рік». Відповідно, якщо для розрахунку за 2016 рік зазначено слова «Базовий звітний період квартал», то граничним строком подання буде 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем 2016 року, а якщо - «Базовий звітний період рік», то граничним строком подання буде 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем 2016 року.
    Платники податку на прибуток нерезидентів,  які провадять діяльність на території України через постійне представництво та подають звітність в електронному вигляді, використовуючи адаптовані електронні форми із зазначенням необхідних позначок, мають можливість:
    для базового звітного періоду квартал обрати електронну форму з кодом 10100608 (коди додатків 10165103, 10165203, 10165303) або 10100807 (коди додатків 10185103,10185203.10185303);
    для базового звітного періоду рік обрати електронну форму з кодом 10170601 (коди додатків 10176101, 10176201, 10176301) або 10170801 (коди додатків 10178101,10178201Л0178301).
    Реєстр електронних форм податкових документів розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: http:sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/platnikam-podatkiv-pro/informatsiyno-analitichne-za/reestr-elektronnih-form-po/
Лист ДФС України від 22.12.2016 р. № 40603/7/99-99-03-01-17


Оновлено Державний реєстр РРО
    З 14.12.2016 р. набрав чинності наказ ДФС України «Про затвердження Державного реєстру розрахункових операцій» від 14.12.2016 року № 1019, яким затверджено у новій редакції Державний реєстр РРО.
    Державний реєстр РРО складається з двох розділів: Реєстратори розрахункових операцій, дозволені до первинної реєстрації, та Реєстратори розрахункових операцій, первинна реєстрація яких заборонена.
    Оновлений Реєстр включає 146 моделей РРО.
    З оновленим переліком реєстраторів розрахункових операцій, які включені до Державного реєстру, можна ознайомитися на веб-порталі Державної фіскальної служби:  sts.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/.

При зменшенні корисності активу ПДВ не нараховується
    Об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 Кодексу.
    Постачанням товарів є будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.
    Зменшення корисності активу (зменшення балансової вартості активу) не підпадає під визначення операції з постачання товарів/послуг, а тому зазначена операція не є об’єктом оподаткування ПДВ.
    Зазначена норма визначена п. 14.1.191 ст.14, п. 185.1 ст. 185  Податкового кодексу України та роз’яснена листом ДФС України від 02.12.2016 р. № 26145/6/99-99-15-03-02-15.

При купівлі-продажу іноземної валюти застосування РРО є обов'язковим
    Суб’єкти господарювання, які здійснюють операції з купівлі-продажу іноземної валюти, зобов’язані використовувати у своїй діяльності РРО, відповідно до вимог Закону України від  06.07.95 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та з урахуванням положень Інструкції про порядок організації та здійснення валютно-обмінних операцій на території України, затвердженої постановою Правління НБУ від 12.12.02 № 502.
    До Державного реєстру РРО, затвердженого Наказом ДФС України від 16.06.2016 № 535, включено модель реєстратора розрахункових операцій КСТ-В1 з версією внутрішнього програмного забезпечення В1-1 (позиція 71 Державного реєстру РРО), який є спеціалізованим електронним контрольно-касовим реєстратором операцій з купівлі-продажу іноземної валюти.
    Отже, для здійснення операцій з купівлі-продажу іноземної валюти використовується модель КСТ-В1 з версією внутрішнього програмного забезпечення В1-1, яка є спеціалізованим електронним контрольно-касовим реєстратором для зазначених операцій і належить до РРО, дозволених до первинної реєстрації.
    У разі недотримання порядку проведення операцій з купівлі-продажу іноземної валюти до суб’єктів господарювання, що здійснюють такі операції, застосовуються фінансові санкції, передбачені ст. 18 Закону №265, а саме, ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратор розрахункових операцій, нероздрукування розрахункового документа, що підтверджує виконання операції з купівлі-продажу іноземної валюти, або проведення операції на неповну суму коштів.

Вартість оплачених підприємством поїздок, не пов’язаних із службовими відрядженнями, вважається додатковим благом і оподатковується податком на доходи фізичних осіб
    Суми відшкодованих платнику податку - фізичній особі, яка перебуває у трудових відносинах із своїм роботодавцем, витрат на відрядження, підтверджених документально, не є доходом такої фізичної особи.
    Якщо підприємство за свій рахунок оплачує послуги з організації поїздок фізичних осіб, які не пов'язані з виконанням ними обов'язків трудового найму або за цивільно-правовими договорами (угодами), укладеними з цими особами, то вартість наданих послуг включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу таких осіб як додаткове благо та оподатковується  податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5% на загальних підставах.
    Зазначена норма визначена  пп. 164.2.17 "е"  ст. 164,  п. 170.9 ст. 170 Податкового кодексу України та роз’яснена листом ДФС України  від 07.12.2016 р. № 26504/6/99-99-13-02-03-15.
 
Податковий кредит за податковими накладними, не включеними до податкового кредиту, у відповідному звітному періоді
    У разі якщо платник ПДВ не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складення податкової накладної.
    Суми податку, сплачені (нараховані) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних / розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації, відносяться до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкові накладні / розрахунки коригування в ЄРПН, але не пізніше ніж через 365 календарних днів з дати складення податкових накладних / розрахунків коригування до таких податкових накладних.
    Отже, сума ПДВ по своєчасно зареєстрованій в ЄРПН податковій накладній, яка не включена до складу податкового кредиту протягом 365 календарних днів з дати складання такої податкової накладної, може бути віднесена до складу податкового кредиту шляхом подання уточнюючого розрахунку до податкової декларації з ПДВ за звітний (податковий) період, в якому таку податкову накладну складено (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу).
    Якщо протягом 365 календарних днів до складу податкового кредиту не включена сума ПДВ по податковій накладній, зареєстрованій в ЄРПН з порушенням термінів, то така сума також може бути віднесена до складу податкового кредиту шляхом подання уточнюючого розрахунку до податкової декларації з ПДВ за звітний (податковий) період, в якому таку податкову накладну зареєстровано в ЄРПН (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу).
Зазначена норма передбачена п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України та роз’яснена листом ДФС України  від 30.11.2016 № 25826/6/99-95-42-01-15.

У разі зміни прізвища керівника юридичної особи або самозайнятої особи, необхідно переукласти договір про визнання електронних документів
    Інструкцією з підготовки та подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженою наказом ДПА України від 10.04.08 № 233, визначено текст примірного договору про визнання електронних документів.
    Договір підписується електронними цифровими підписами (далі – ЕЦП) посадових осіб платника податків – юридичної особи або фізичної особи – підприємця і ЕЦП відбитка печатки (за наявності) та надсилається електронною поштою на адресу Інформаційного порталу органів ДФС України.
    Договір діє до закінчення строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів.
Електронний сервіс «Управління ЕЦП» надає можливість керівнику вносити до системи подання документів в електронному вигляді інформацію щодо сертифікатів відповідальних осіб та самостійно визначити термін, на який відповідальній особі надається право підпису податкових документів (в межах строку дії сертифікату такої відповідальної особи).
    У разі зміни прізвища керівника юридичної особи або самозайнятої особи, необхідно переукласти договір з контролюючим органом за основним місцем обліку.
Разом з цим, у разі зміни прізвища іншою посадовою особою суб’єкта господарювання (бухгалтером, особою, якій делеговано право підпису тощо) інформація щодо нового сертифікату такої особи може бути внесена до системи подання документів в електронному вигляді шляхом надання Повідомлення.
    У такому випадку договір переукладати не потрібно.

Витрати за навчання на військовій кафедрі навчального закладу, що оплачуються згідно окремого договору, до сум податкової знижки не включається
    Платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Кодексу, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати на суму коштів, сплачених на користь закладів освіти для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, який не одержує заробітної плати.
    Разом з тим, навчання на військовій кафедрі – це додаткова послуга навчального закладу, що не є обов’язковою у процесі безпосереднього навчання за обраним фахом, і оплачується окремо (додатково) від плати за навчання згідно з укладеним з вузом договором на навчання за певним фахом.
    Отже, включення витрат за навчання на військовій кафедрі навчального закладу, що оплачуються згідно окремого договору, до податкової знижки чинним законодавством не передбачено.
    Зазначена норма передбачена п.п. 166.3.3  ст. 166 Податкового кодексу України.

Спадщина від фізичної особи - резидента, що не є членом сім’ї першого ступеня споріднення, оподатковується податком на доходи фізичних осіб і військовим збором
     Вартість власності, яка успадковується членами сім’ї першого ступеня споріднення, оподатковується за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб.
Вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення, оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5%.
    При цьому членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені. Інші члени сім’ї фізичної особи вважаються такими, що мають другий ступінь споріднення.
    Отже, фізичні особи - резиденти, які отримують спадщину від фізичної особи - резидента, але не відносяться до членів сім’ї першого ступеня споріднення, сплачують податок на доходи фізичних осіб за ставкою 5 відсотків та військовий збір за ставкою 1,5 відсотків вартості будь-якого об’єкта спадщини.
    Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, зазначається в річній податковій декларації про майновий стан і доходи.
    Зазначена норма визначена п.п. 14.1.263 ст. 14, п.п.174.2.1, п.п. 174.2.2, п. 174.3 ст. 174  Податкового кодексу України.

У разі порушення вимог для застосування єдиного податку, для фізичних осіб - підприємців 3-ї групи встановлюється ставка  15%
    Ставка єдиного податку для фізичних осіб – підприємців третьої групи у розмірі 15 відсотків встановлюється:
- до суми доходу, який протягом календарного року перевищує 5 млн. грн.;
- до доходу, отриманого при застосуванні іншого способу розрахунків за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги), ніж грошова форма (готівкова та/або безготівкова);
- до доходу, отриманого від здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування.
     Зазначена норма передбачена п. 293.4 ст. 293 Податкового кодексу України.
 
Підприємець на загальній системі оподаткування суму безповоротної фінансової допомоги включає до складу доходу
    Об’єктом оподаткування у фізичних осіб - підприємців на загальній системі оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) i документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця.
    Безповоротна фінансова допомога – це сума коштів, передана платнику податків згідно з договорами дарування, іншими подібними договорами або без укладення таких договорів. Тобто, сума безповоротної фінансової допомоги не підлягає поверненню.
    До складу загального оподатковуваного доходу зараховується виручка, що надійшла фізичній особі - підприємцю як в грошовій, так і в натуральній формі, а саме:
- виручка у вигляді безготівкових грошових коштів, що надійшли на банківський рахунок чи в готівковій формі безпосередньо підприємцю чи його працівникам на місці здійснення розрахунків (в т.ч. відсотки банку);
- виручка в натуральній (негрошовій формі);
- суми штрафів і пені, отримані від інших суб’єктів підприємництва за договорами цивільно-правового характеру за порушення умов договорів та інші доходи, які пов’язані із здійсненням підприємницької діяльності.
    Отже, сума безповоротної фінансової допомоги, яка отримується фізичною особою - підприємцем включається до складу доходу як виручка у грошовій та натуральній формі.
    Зазначена норма передбачена  пп. 14.1.257 ст. 14, п. 177.2 ст. 177 Податкового кодексу України.

Як в розрахунку за ф. № 1ДФ відобразити вартість подарунків
    Подарунки, вартість яких не перевищує 50 % однієї мінімальної заробітної плати (у 2016 році - 689 грн.), не є об'єктом оподаткування ПДФО. Вартість таких подарунків відображається у розрахунку за ф. № 1ДФ під ознакою доходу "160"..
    Якщо  вартість подарунка перевищує зазначений розмір, то сума такого перевищення оподатковується ПДФО як додаткове благо з урахуванням п. 164.5 ПКУ. Їх вартість у розрахунку за ф. № 1ДФ відображається під ознакою доходу № 126.

Платники запитували

Чи повинна ЮО - покупець відобразити в податковому розрахунку за ф. 1ДФ дохід, виплачений на користь ФО за придбання інвестиційного активу у вигляді частки в статутному капіталі (корпоративних прав) іншої ЮО?

     Юридична особа - при виплаті доходу фізичній особі за продану нею частку у статутному капіталі (корпоративні права) відображає такий дохід у податковому розрахунку ф. 1ДФ за ознакою доходу «112».

Чи має право ЮО – платник ЄП третьої групи, яка надає власні будівлі, споруди (їх частини) в оренду на підставі укладеного цивільно-правового договору, що розташовані на земельній ділянці, власником якої є така ЮО з 01.01.2016, виправити помилково нараховані податкові зобов’язання з земельного податку за таку земельну ділянку, у податковій декларації з плати за землю на 2016 рік?

    Якщо юридична особа – платник єдиного податку третьої групи, який набув право власності або постійного користування на земельну ділянку з 01.01.2016 та є власником будівель, споруд (їх частин), розташованих на такій земельній ділянці, надає в оренду нерухоме майно на підставі укладеної цивільно-правової угоди, а у цій угоді передбачено, що орендар також користується земельною ділянкою, то такий платник, керуючись п.п. 4 п. 297.1 ст. 297 ПКУ має право подати уточнюючу податкову декларацію на зменшення податкових зобов’язань з плати за землю, за умови, що надання в оренду нерухомого майна є одним із видів господарської діяльності орендодавця.

Чи зобов’язаний СГ подавати звіт № 1-РА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі» у разі здійснення роздрібної торгівлі виключно столовими винами?
    Суб’єкт господарювання, який здійснює роздрібну торгівлю виключно столовими винами не зобов’язаний подавати звіт № 1-РА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі».

Які документи має подати СГ для внесення змін у додаток до ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями у разі зміни даних щодо РРО (КОРО), через які здійснюється реалізація алкогольних напоїв та в який термін орган ліцензування вносить такі зміни?

    Для внесення змін у додаток до ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями щодо реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО)/книг обліку розрахункових операцій (далі – КОРО), необхідно подати заяву довільної форми із зазначенням адреси місця торгівлі, переліку РРО (КОРО), які знаходяться у місці торгівлі та інформації про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень РРО (КОРО), які знаходяться у місці торгівлі, дату початку їх обліку в органах державної фіскальної служби, а також документи, які потребують внесення змін (ліцензія з додатком).
     Орган ліцензування на підставі такої заяви протягом трьох робочих днів видає суб’єкту господарювання переоформлену ліцензію з урахуванням змін (у разі, якщо в результаті внесення таких змін у суб’єкта господарювання кількість РРО (КОРО) залишається незмінною або зменшується).
     У разі, якщо в результаті внесення таких змін у суб’єкта господарювання передбачено збільшення кількості РРО (КОРО), то такий суб’єкт господарювання додатково повинен внести плату за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями в розмірі, передбаченому ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».

Що має здійснити СГ з алкогольними напоями та тютюновими виробами, строк придатності яких закінчився та чи залучаються до цього представники контролюючого органу?

     Суб’єкт господарювання повинен вилучити з обігу алкогольні напої та тютюнові вироби, строк придатності яких до споживання або використання закінчився. При можливості така продукція має бути приведена у відповідність з вимогами відповідних нормативно-правових актів і нормативних документів (подовжено термін придатності чи передано виробнику для переробки) або така продукція повинна бути утилізована чи знищена.     Представники територіальних органів ДФС залучаються при наявності підстав та умов визначених у п. 1 Порядку обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України.

В які терміни платник акцизного податку повинен подати заяву про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального з позначкою «Зміни»?
    Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального (далі – Заява).    
    Заява для внесення змін надсилається та приймається у порядку, встановленому для реєстрації. Отже у разі введення в експлуатацію нових пунктів, зміни місцезнаходження пунктів з реалізації пального тощо платник податку подає Заяву з позначкою «Зміни» не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального через пункти із зміненими даними.

Чи подає СГ – власник нерухомого майна повідомлення за ф. № 20-ОПП у разі надання в оренду частини приміщень (окремих кімнат, офісів, квадратних метрів)?
     Суб’єкт господарювання – власник нерухомого майна у разі надання в оренду частини приміщень (окремих кімнат, офісів, квадратних метрів), які розташовані за одним місцезнаходженням, у повідомленні за ф. № 20-ОПП відображає їх у вигляді одного об’єкта оподаткування. Якщо однотипні об’єкти оподаткування розташовані за різним місцезнаходженням, то їх необхідно показувати як окремі об’єкти оподаткування.
 
Чи може особа, яка ввезла для власного використання транспортний засіб за зниженими ставками акцизного податку, ввезти ще один транспортний засіб на таких же умовах на користь інших осіб на підставі доручення?

    Особа, яка ввезла для власного використання транспортний засіб за зниженими ставками акцизного податку, не може ввезти ще один транспортний засіб на таких же умовах на користь інших осіб на підставі доручення.

Яким чином ФОП сплачують ЄВ у разі припинення підприємницької діяльності?
    Відповідно до п. 4 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) є ФОП, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування.
     Згідно з п. 8 ст. 4 Закону України від 15 травня 2003 року 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» із змінами та доповненнями фізична особа - підприємець позбавляється статусу підприємця з дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності цією ФО.
     У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП зобов’язані подати самі за себе Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (далі – Звіт) згідно додатком 5 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 435), із зазначенням типу форми «ліквідаційна», де останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності (п. 8 розд. ІІІ Порядку № 435).
     Термін сплати зобов’язань, визначених ФОП у Звіті з позначкою «ліквідаційний» настає в день подання такого Звіту, відповідно ЄВ повинен бути сплачений до дати подання Звіту включно.
     Крім цього, відповідно до ст. 5 Закону № 2464, зняття з обліку платників ЄВ, зокрема ФОП в органах доходів і зборів, здійснюється контролюючими органами на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, після проведення передбачених законодавством перевірок платників та проведення остаточного розрахунку.
     ФОП знімаються з обліку як платники ЄВ в контролюючому органі у разі встановлення факту відсутності заборгованості зі сплати ЄВ, контроль за справлянням якого здійснюють контролюючі органи.
     У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП, така ФОкористується правами, виконує обов’язки та несе відповідальність, що передбачені для платника ЄВ в частині діяльності, яка здійснювалася нею як ФОП.
     За порушення норм Закону № 2464 платники ЄВ несуть фінансову та адміністративну відповідальність відповідно до ст.ст. 25, 26 Закону № 2464 та ст. 165 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 7 грудня 1984 року № 8073-Х зі змінами та доповненнями.

Головне управління ДФС у Запорізькій області

Запоріжці перерахували майже 855 мільйонів гривень плати за землю

З початку року запорізькі землекористувачі поповнили місцеві бюджети 854,7 мільйонами гривень плати за землю. Рівень минулого року перевищено на 295 мільйонів, прогнози на цей рік – майже на 130 мільйонів.
Як повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, найбільшими платниками цього платежу є суб'єкти господарювання-юридичні особи.
 – На сьогодні у Запорізькій області нараховується близько 10 тисяч користувачів землею-юридичних осіб. Більшість із них сплачує земельний податок, решта – орендну плату за земельні ділянки. У цьому році вони спрямували до бюджетів громад понад 703 мільйони гривень, що на 102 мільйони більше за прогнозні показники та на 241 мільйон перевищує минулорічну сплату. Від фізичних осіб надійшло 151,5 мільйона, що вище за попередній рік на 54 мільйони та індикативи на цей рік – на 27 мільйонів, – зазначила Юліана Козаченко.
Вона також підкреслила, що додаткові бюджетні надходження зумовлені зростанням ставок земельного податку та розмірів орендної плати, встановлених органами місцевого самоврядування. Крім цього, у 2016 році застосовується підвищений коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки землі 1,433 та 1,2. У м. Запоріжжя та інших населених пунктах впроваджено нову грошову оцінку землі. До того ж, результативною була спільна робота фіскальної служби області з органами влади із залучення до реєстрації і оподаткування нових платників, укладання додаткових договорів до діючих договорів оренди тощо.
Понад 42 відсотки від загальних надходжень забезпечили землекористувачі м. Запоріжжя, сплативши майже 365 мільйонів, у м. Енергодар надійшло 96,7 мільйона, платники м. Бердянськ та району перерахували 64 мільйони, Мелітопольщини – 51 мільйон, 41 мільйон спрямовано у Якимівському районі.

Від запорізьких автовласників місцеві бюджети отримали понад 7 мільйонів гривень
Запорізькі автомобілісти, які володіють автівками класу "люкс", сплатили з початку року 7,1 мільйона гривень транспортного податку. Прогнозну суму доходів на 11 місяців поточного року перевищено на 4,3 мільйона гривень.
Майже 80 відсотків від загальної суми надходжень припадає на десять територій, де зареєстровані легкові авто, які підпадають під оподаткування.
Так, у Дніпровському районі м. Запоріжжя сплачено 1 мільйон, у Вознесенівському – 783 тисячі, стільки ж – у Шевченківському районі, Олександрівському районі надійшло 756 тисяч, у м. Мелітополь та районі – 484 тисячі, у м. Бердянськ та районі – 463 тисяч, у Комунарському районі – 439 тисяч, у Пологівському – 338 тисяч, у Хортицькому – 324 та близько 300 тисяч – у Запорізькому районі.
Нагадаємо, ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 тисяч гривень за кожен легковий автомобіль.
Транспортний податок сплачується юридичними та фізичними особами за авто віком не більше п'яти років та вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної зарплати. Вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику економічного розвитку, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, виходячи з марки, моделі, року випуску, типу двигуна, об'єму циліндрів двигуна, типу коробки переключення передач, пробігу легкового автомобіля, та розміщується на його офіційному веб-сайті.
Особливості, умови, порядок нарахування і сплати податку визначені у статті 267 Податкового кодексу України.

Запорізьким підприємцям видано 8115 дозволів на торгівлю підакцизними товарами
За 11 місяців поточного року від плати за ліцензії на право здійснення оптової або роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами до місцевих бюджетів надійшов 41 мільйон гривень. Рівень надходжень попереднього року перевищено на 4,3 мільйона або на 11 відсотків.
Як повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, з початку року фіскальна служба видала підприємцям 8115 ліцензій. 725 із них платники отримали за минулий місяць, зокрема, 388 – на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 337 – для реалізації тютюнових виробів. Крім того, продовжено термін дії майже тисячі дозволів, призупинена дія 33, анульовано 237 ліцензій.
З питань дотримання суб'єктами господарювання вимог законодавства, яке регулює обіг підакцизних товарів, співробітники органів ДФС провели 552 перевірки. За їхніми результатами застосовані фінансові санкції у вигляді штрафів на загальну суму понад 16 мільйонів, у тому числі донараховано 13,5 мільйона гривень акцизного податку.
Нагадаємо, отримати ліцензію для торгівлі алкогольною та тютюновою продукцією можна у Центрах обслуговування платників ДФС за місцем здійснення діяльності. Плата за ліцензії справляється щоквартально рівними частками і зараховується до місцевих бюджетів згідно з чинним законодавством.

ДФС України

Суб’єкти ресторанного господарювання сплатять 38,1 млн. грн. за порушення податкового законодавства

    Протягом січня-листопада 2016 року підрозділами контролю за проведенням розрахункових операцій проведено 3,5 тис. фактичних перевірок закладів ресторанного бізнесу.
    Про це повідомив заступник директора Департаменту аудиту ДФС Андрій Бондаренко. Як розповів посадовець, під час перевірок аудитори фіскальної служби часто виявляють махінації у сфері ресторанного бізнесу.
    Так, для мінімізації податків у переважній більшості закладів цієї сфери працюють два та більше суб’єктів господарювання. При цьому вони використовують різні системи оподаткування - юридичні особи (фізичні особи-підприємці) працюють на загальній системі оподаткування та фізичні особи – підприємці на спрощеній. Найбільш характерним порушенням, яке фіксується під час перевірок, є участь у розрахунках між споживачами та суб`єктами господарювання третіх осіб. При цьому зазначені особи не мали жодного відношення до діяльності закладів громадського харчування. Крім того в них були відсутні реєстратори розрахункових операцій та ліцензії на право роздрібного продажу алкогольних та тютюнових виробів.
    Серед інших порушень – неоприбуткування отриманих готівкових коштів (виявлено у 2024 випадках, або майже у двох третинах проведених перевірок), продаж товарів, необлікованих у встановленому чинним законодавством порядку (у 829 випадках, або майже у третині проведених перевірок). Відсутність ліцензії на право здійснення роздрібного продажу алкогольних напоїв встановлено у 541 випадках, або близько у 16% від проведених перевірок, інші порушення (невідповідність суми коштів, зазначених у денному звіті, на місці проведення розрахунків, незабезпечення друку фіскальних звітних чеків – Z-звітів) виявлено у 1160 випадках, або у кожній третій перевірці.
    За результатами проведених фактичних перевірок порушників чинного законодавства оштрафовано на загальну суму 38,1 млн. грн. Згідно з інформаційними базами даних в Україні зареєстровано 31 тис. господарських об`єктів ресторанного бізнесу.

Щодо проведеного всеукраїнського он-лайн опитування
    З метою поліпшення якості обслуговування та підвищення рівня довіри громадян до фіскальних органів за ініціативи ДФС дослідницька компанія ГФК Юкрейн за підтримки Німецького товариства з міжнародного співробітництва (GIZ) наприкінці 2016 року провела опитування платників податків щодо якості обслуговування у службі. Про це розповіла заступник директора Департаменту обслуговування платників ДФС Наталія Сердюк.
    За її словами, в опитуванні взяли участь 1345 респондентів з усіх регіонів України. Найбільша кількість з них була з Києва (25,4%), Харківської (7,8%) та Дніпропетровської (7%) областей. «Проаналізувавши всі характеристики, які досліджувалися в опитуванні, ми визначили головні аспекти, що потребують першочергового поліпшення. Так, на думку платників, потрібно підвищити швидкість обслуговування під час відвідування органу ДФС, зрозумілість наданих консультацій, рівень професійної компетенції фахівців, онлайн послуги тощо», – зазначила Наталія Сердюк.
    Відзначили респонденти і роботу Центрів з обслуговування платників, зокрема, дві третини з них вважають, що ЦОП мають бути в кожному населеному пункті. При цьому 80% опитаних вважають, що у кожному Центрі мають бути відділення Акредитованого Центру сертифікації ключів.
    Серед першочергових змін, які необхідно здійснити в обслуговуванні в органах ДФС, майже 50% платників назвали підвищення професіональності та кількості персоналу, 19% - покращення онлайн послуг (без необхідності відвідування органу ДФС особисто), 6% - спрощення надання послуг електронного цифрового підпису тощо.
    «Ми вдячні усім платникам, які беруть участь в опитуванні та допомагають нам змінюватися з урахуванням потреб наших клієнтів. Всі отримані результати будуть враховані під час підготовки плану вдосконалення сервісів ДФС, а також під час навчання і мотивації наших працівників», – підкреслила Наталія Сердюк.

З початку року до митного реєстру внесено 380 об’єктів інтелектуальної власності
    Станом на 1 грудня поточного року у митний реєстр за заявами правовласників внесено 3296 об’єктів інтелектуальної власності. З них 380 ­– внесено з початку цього року. Про це повідомив директор Департаменту організації митного контролю ДФС Олексій Василенко.
    За його словами, за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності протягом січня-листопада цього року митницями зафіксовано 6440 випадків призупинення митного оформлення.
    За вказаний період порушено 15 справ про порушення митних правил за фактами ввезення та вивезення товарів з порушенням таких прав на загальну суму близько 2 млн. гривень.
    Для сприяння захисту прав інтелектуальної власності під час переміщення через митний кордон України товарів, що містять географічні зазначення, ДФС забезпечує ведення митного реєстру об’єктів права інтелектуальної власності на підставі заяв правовласників.
    Порядок реєстрації у митному реєстрі об’єктів права інтелектуальної власності, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 648, у додатку до якого наведено форму відповідної заяви.
    Для забезпечення належного рівня захисту географічних зазначень, які походять з території Європейського Союзу, ДФС має отримати заяви від власників прав на географічні зазначення. Така заява також може бути подана до ДФС як групою представників виробників товарів із географічним зазначенням, так і особою, яка має право використовувати географічне зазначення.
« Музыкальное Рождество   Вилучено алкогольних напоїв на суму понад 920 тисяч гривень »

Компания дня
Лучшие комбикорма, БМВД, концентраты и кормовые добавки для с/х животных и птицы.
       ТМ "BEST MIX"


  Подробнее...



Курс валют:
Курсы наличного обмена на сегодня



Яндекс.Погода



Ваше мнение

Предложить тему опроса

Ваше имя:
Email:
Сообщение:
:
 



Популярные фирмы

"ВИДИБОР" - новый комплекс гостиничного типа на дальней бердянской косе. Номера ЛЮКС! - Украина, Запорожская, Бердянск.

Любители комфортного летнего отдыха на Азовском море, получат все то, о чем мечтали в ожидании до

69197 Просмотров с 04-07-2010
Коттедж "VERA" - люкс" - 2011г. Элитный отдых на Азовском море. - Украина, Запорожская, Бердянск.

 

Уровень VIP отдыха - расположен на берегу открытого Азовского моря в рекреационной

57426 Просмотров с 20-05-2010
База отдыха "ПОСЕЙДОН" - выбирайте лучший отдых на Бердянской Косе! - Украина, Запорожская, Бердянск.

Город-курорт Бердянск не даром завоевал признание у туристов как один из лучших курортов для морс

54197 Просмотров с 20-06-2009
Частный пансионат "ЕЛЕНА" - лучший отдых в Бердянске по доступной цене! - Украина, Запорожская, Бердянск.

Выберите для себя отдых на Азовском море и желая сделать его лучшим, незабываемым и эффективным п

53456 Просмотров с 13-05-2009
«Aleks Club» - элитный оздоровительно-развлекательный комплекс в Бердянске. - Украина, Запорожская, Бердянск.

В структуру комплекса «Aleks Club» входят: бар-ресторан «

49297 Просмотров с 24-09-2009




Яндекс.Метрика






RSS-лента новостей
Галерея




Новости Товары и услуги Бердянска
Отдых в Бердянске Частные объявления
Работа Сервисы
Форум Фотогалерея
«БИМП» 2009 © Все права защищены.
При использовании материалов веб-сайта,
ссылка на bimp.com.ua обязательна!
Адрес:
71116, Украина,
Запорожская область, Бердянск