четверг, 23 ноября
Расширенный поиск
Вход для клиентов
Регистрация клиента

Авторизация

 

Предложить акцию

Ваше имя:
Email:
Сообщение:
:
 
Акции!


День українського добровольця | печать |
17.03.2017 г. 11:12
Працівники фіскальної служби Запорізької області долучилися до святкування Дня українського добровольця, з нагоди якого у нашому місті пройшов урочистий мітинг та покладання квітів до першого каменю Алеї захисників України.
Патріотизм та мужність воїнів-добровольців стали опорою сучасної української армії, тому запоріжці з глибокою повагою вшановують героїв, які боронили та продовжують захищати цілісність і суверенітет нашої держави.


Бердянські підприємства за користування водою сплатили 307 тисяч гривень рентної плати
З початку року до бюджетів усіх рівнів від підприємств міста Бердянська та Бердянського і Приморського районів надійшло 307 тисяч гривень рентної плати за спеціальне використання води, - повідомила начальник Бердянської ОДПІ Оксана Федорова.  Згідно з бюджетним перерозподілом до державної скарбниці спрямовано 117 тисяч та майже 190 тисяч до бюджетів громад. Рівень сплати порівняно з минулорічним зріс  майже на 194  тисячі.
Більшу частину надходжень забезпечили суб'єкти господарювання міста Бердянська – понад 90 відсотків, платники Бердянського району - 4 відсотка та Приморського – майже 6 відсотків.
Усього на обліку в Бердянській ОДПІ та Приморському відділенні зареєстровано 548 платників ренти за спеціальне використання води.

На очищення довкілля бердянські підприємства перерахували   понад 583  тисячі гривень екологічного податку
За словами начальника Бердянської ОДПІ Оксани Федорової за два місяці підприємства-забруднювачі Бердянська та районів сплатили  майже 466 тисяч гривень екологічного податку до місцевих бюджетів та 117  тисяч – до державного. Разом це майже  на 193 тисячі  перевищує рівень минулого року.
При цьому найбільші суми перерахували платники м. Бердянська – 489 тисяч. Платники Бердянського району  більше 61 тисячі, Приморського – 33 тисячі гривень.

Новини законодавства

Зміни до порядків заповнення податкової накладної та податкової звітності з ПДВ
    З 01 березня 2017 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 23.02.2017 № 276 «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» (далі – Наказ № 276), яким, зокрема викладено в новій редакції:
    форму податкової накладної, затверджену наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015  № 1307 (далі – Наказ № 1307);
    форми податкової декларації з податку на додану вартість; уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок; розрахунку податкових зобов’язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник податку на додану вартість, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків, на митній території України, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21 (далі – Наказ № 21).
    Також внесено зміни до порядків заповнення податкової накладної та податкової звітності з ПДВ, затверджених наказами № 1307 та № 21 відповідно.
    Основні нововведення полягають у наступному:
У формі податкової накладної:
    розділ Б доповнено графами 3.2 «Ознака імпортованого товару»  та 3.3. «Послуги згідно з ДКПП».
    У разі постачання товару заповнюється графа 3.1, в якій зазначається код товару згідно з УКТ ЗЕД.
    Державна фіскальна служба визначає умовні коди товарів, що відсутні в УКТ ЗЕД, та забезпечує їх оприлюднення на власному офіційному веб-порталі для використання платниками податку при складанні податкових накладних відповідно до статті 201 Податкового кодексу України.
    У разі постачання послуги заповнюється графа 3.3, в якій зазначається код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг.
    У разі постачання товару, ввезеного на митну територію України, у графі 3.2 проставляється позначка «Х». Графа 3.2 заповнюється на всіх етапах постачання товару;
    розділ Б доповнено графою 11 «Код виду діяльності сільськогосподарського товаровиробника».
    Графа 11 заповнюється виключно платниками податку на додану вартість – сільськогосподарськими товаровиробниками у разі здійснення ними операцій з постачання власновироблених товарів, отриманих за результатами видів діяльності, визначених пунктом 16 прим. 1.3 статті 16 прим. 1 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України».
    У другій частині порядкового номеру податкової накладної (після знака дробу) проставляється код, зокрема який передбачає здійснення операцій за видами діяльності, визначеними в пункті 16 прим. 1.3 статті 16 прим. 1 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України».
У порядку заповнення податкової накладної:
    передбачено, що платники ПДВ, включені до реєстру отримувачів бюджетної дотації, у разі здійснення операцій з постачання власновироблених товарів, отриманих за результатами видів діяльності, визначених пунктом 16 прим. 1.3 статті 16 прим. 1 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України», складають окремі податкові накладні та зазначають у другій частині порядкового номера такої податкової накладної код «2».
    Виключено норму щодо зазначення у зведених податкових накладних індивідуального податкового номеру «400000000000».
З оновленими наказами № 1307 та № 21 Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).
    Довідково: Наказ № 276 опублікований 28.02.2017 в газеті «Урядовий кур’єр» № 39

Порядок переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції
04.03.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 01 березня 2017 року № 99 (далі – Постанова № 99), якою затверджено Порядок переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції ( далі – Порядок).
Цей Порядок визначає правовий режим переміщення товарів, у тому числі тих, що визнані в установленому порядку гуманітарною допомогою, до району або з району проведення антитерористичної операції (через лінію зіткнення та/або в її межах) та поширюється на фізичних осіб і суб'єктів господарювання, які здійснюють такі переміщення.
Суб'єкт господарювання для переміщення товарів повинен бути включений до переліків суб'єктів господарювання, які здійснюють переміщення товарів, відповідно до цього Порядку. Форми таких переліків визначаються рішенням координаційного центру.
Суб'єкт господарювання (власник або уповноважена ним особа), який має намір перемістити товар, повинен звернутися із заявою в письмовій та електронній формі до ДФС.
Форма заяви про включення до переліків, необхідні документи та електронні поштові адреси ДФС оприлюднюються на її офіційному веб-сайті.
Суб'єктам господарювання забороняється переміщувати на тимчасово неконтрольовану територію та з тимчасово неконтрольованої території товари, за винятком:
харчових продуктів у визначенні Закону України від 23 грудня 1997 року
№ 771/97-ВР «Про безпечність та якість харчових продуктів», які переміщуються у складі гуманітарних вантажів;
лікарських засобів у визначенні Закону України від 04 квітня 1996 року № 123/96-ВР «Про лікарські засоби» та виробів медичного призначення, які переміщуються у складі гуманітарних вантажів;
товарів та продукції (в тому числі тих, що забезпечують функціонування та обслуговування або є необхідними у виробничому процесі) металургійної, гірничозбагачувальної, вугледобувної та енергогенеруючої галузей, об'єктів критичної інфраструктури за переліком та обсягами (вартість, вага, кількість), які затверджуються спільним рішенням Міністерства з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.
Суб'єктам господарювання дозволяється переміщувати товари виключно залізничним транспортом, крім випадків, передбачених п. 31 Порядку.
У виняткових випадках за рішенням координаційного центру та за погодженням з керівником антитерористичної операції з метою оперативного реагування, запобігання та подолання наслідків виникнення особливих соціальних чи економічних обставин, пов'язаних із загрозою життю та здоров'ю людей, порушенням нормальних умов життєдіяльності та ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, які унеможливлюють дотримання вимог Порядку, через лінію зіткнення можуть бути переміщені товари без обмежень, визначених у Порядку.
Порядок набирає чинності через 10 днів з дня опублікування  Постанови № 99, крім пунктів 9 і 31 Порядку, які набирають чинності через місяць з дня її опублікування.
З текстом Постанови № 99 Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).
Довідково: Постанова № 99 опублікована 04.03.2017 в газеті «Урядовий кур’єр» № 43.

Декларування доходів громадян -2016

При отриманні в 2016 році доходу за межами України, необхідно подати річну декларацію про майновий стан і доходи та сплати податок на доходи фізичних осіб і військовий збір
    З першого січня 2017 року в Україні розпочалася кампанія декларування доходів фізичних осіб. Фізичні особи - резиденти, які отримуються доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи є платниками податку на доходи фізичних осіб.
    У разі, якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку - отримувача та оподатковується за ставкою 18%.
    Крім того, доходи отримані з джерел за межами України, оподатковуються військовим збором за ставкою 1,5%.
    Сума іноземного доходу перераховується у гривні за валютним курсом Національного банку України, що діє на момент отримання таких доходів.
    Платник податку може зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном.
    Для отримання права на зарахування податків, сплачених за межами України, платник зобов’язаний отримати від державного органу країни, де отримується такий дохід (прибуток), довідку про суму сплаченого податку, а також про базу та/або об’єкт оподаткування.
    Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України.
    Сума податку з іноземного доходу платника податку - резидента, сплаченого за межами України, не може перевищувати суму податку, розраховану на базі загального річного оподатковуваного доходу такого платника податку відповідно до законодавства України.
    Граничний термін подання декларації про майновий стан і доходи за 2016 рік – 03 травня 2017 року. Податок на доходи фізичних осіб та військовий збір сплачуються фізичною особою самостійно не пізніше 31 липня 2017 року.
    Порядок оподаткування іноземних доходів встановлено ст. 13, п. 162.1.1 ст. 162,  170.11 ст. 170 Податкового кодексу України.

Оподаткування операцій з продажу або обміну фізичними особами двох та більше об’єктів рухомого майна
Порядок оподаткування податком на доходи фізичних осіб (далі - податок) операцій з продажу або обміну фізичними особами об'єктів рухомого майна визначений статтею 173 Кодексу.
Згідно з абзацом першим пункту 173.2 статті 173 Кодексу дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року одного з об'єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, як виняток із положень пункту 173.1 статті 173 Кодексу, не підлягає оподаткуванню.
Дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року двох та більше об'єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, підлягає оподаткуванню за ставкою, визначеною пунктом 167.2 статті 167 Кодексу, а саме 5 відсотків (абзац другий пункту 173.2 статті 173 Кодексу).
Відповідно до пункту 173.3 статті 173 Кодексу у разі якщо стороною договору купівлі-продажу об'єкта рухомого майна є юридична особа чи фізична особа-підприємець, така особа вважається податковим агентом платника податку та зобов'язана виконати всі визначені розділом IV Кодексу функції податкового агента.
З урахуванням інформації про черговість продажу рухомого майна, зазначеної платником податку у договорі купівлі-продажу чи в окремій заяві, податковий агент утримує податок за ставками, визначеними Кодексом.  У разі якщо об'єкт рухомого    майна    продається    (обмінюється)   за посередництвом юридичної особи (її філії, відділення, іншого відокремленого підрозділу) або представництва нерезидента чи фізичної особи-підприємця, такий посередник виконує функції податкового агента стосовно подання до контролюючого органу інформації про суму доходу та суму сплаченого до бюджету податку в порядку та строки, встановлені для податкового розрахунку, а платник податку під час укладення договору зобов'язаний самостійно сплатити до бюджету податок з доходу від операцій з продажу (обміну) об'єктів рухомого майна.
Договір купівлі-продажу (обміну, міни) об'єктів рухомого майна посвідчується нотаріусом за наявності документа про оцінку майна та документа про сплату до бюджету продавцем податку. Платник податку самостійно визначає суму податку і сплачує його до бюджету через банківські установи.
Таким чином, у розумінні встановлених норм Кодексу вбачається, що у разі продажу у звітному році одного легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда дохід не оподатковується.
Разом з тим абзацом другим пункту 173.2 статті 173 Кодексу передбачено, що при реалізації протягом року двох і більше об'єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда отриманий дохід підлягає оподаткуванню за ставкою 5 відсотків.
Крім того, відповідно до п. 16і підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Кодексу тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлено військовий збір.
Об'єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 Кодексу, зокрема загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.
Від оподаткування військовим збором звільняються доходи, що згідно з розділом IV Кодексу не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у підпунктах 165.1.2, 165.1.18, 165.1.25, 165.1.52 п. 165.1 ст. 165 Кодексу.
Нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому ст. 168 Кодексу, за ставкою 1,5 відс. від об'єкта оподаткування.
Отже, оскільки згідно з Кодексом податковий агент утримує податок з урахуванням інформації про черговість продажу рухомого майна, яка зазначається платником податку у договорі купівлі-продажу чи в окремій заяві, продаж у звітному році одного легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда не оподатковується, а дохід, отриманий платником податку від продажу наступних об'єктів такого рухомого майна оподатковується податком та військовим збором за встановленими Кодексом ставками.
Лист ДФС України від 01.03.2017 р. № 5162/7/99-99-13-01-03-17

Податок на отриману у минулому році спадщину потрібно сплатити до 1 серпня цього року
Громадяни, які у 2016 році отримали спадщину не від родичів першого ступеня спорідненості та не сплатили податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини, повинні подати декларацію та сплатити податок.
При оподаткуванні успадкованого майна передбачено три види ставок для податку на доходи фізичних осіб – нульова, 5 відсотків та 18 відсотків.
При отриманні спадщини членами родини першого ступеня споріднення незалежно від того, що було успадковано, вона оподатковується за нульовою ставкою. Інші громадяни України мають сплатити 5-відсотковий податок за будь­-яке майно, успадковане (або подароване) від резидентів України.
Якщо у минулому році резидент України отримав спадщину від нерезидента, то йому доведеться сплатити ставку податку на доходи фізичних осіб у розмірі 18 відсотків. Така ж ставка застосовується і у випадку, якщо нерезидент отримав спадщину на території України.
Окрім податку на доходи фізичних осіб, громадяни зобов’язані сплатити військовий збір, який складає 1,5 відсотка від вартості успадкованого (подарованого) майна. Виняток складають лише особи, які отримали доходи у вигляді коштів, майна, майнових або немайнових прав, які оподатковуються за нульовою ставкою. До речі, відповідно до норм Податкового кодексу.
При сплаті податку варто врахувати кілька нюансів.
По-перше, якщо спадкоємцем є нерезидент України, податок на доходи фізичних осіб та військовий збір мають бути сплачені до нотаріального оформлення об’єктів спадкування, при цьому декларація не подається. Оскільки в інакшому випадку нотаріус не видає свідоцтво про право успадкування.
По-друге, у випадку переходу до спадкоємця права на отримання страхових виплат страхова компанія є податковим агентом, а тому людям, які успадкували такі виплати, подавати декларацію не потрібно.
По-третє, якщо спадкоємець-резидент самостійно, до нотаріального оформлення об’єктів успадкування, сплатив податок (збір), йому також не потрібно подавати декларацію. Крім того, не повинні подавати декларацію спадкоємці при отриманні спадщини від спадкодавців, які є членами родини першого ступеня споріднення.
Сплатити податкові зобов’язання за результатами 2016 року необхідно до 1 серпня цього року.  


Роз’яснення законодавства

Неоподатковувана сума нецільової благодійної допомоги в 2017 році становить 2240 грн
    До оподатковуваного доходу платника податку не включається сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами — юридичними або фізичними особами протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн (у 2017 році — 2240 грн).
    Сума перевищення нецільової допомоги над вказаним розміром включається податковим агентом до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, як інші доходи і підлягає оподаткуванню на загальних підставах податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%.  
    Сума нецільової благодійної допомоги, яка протягом 2017 року сукупно не перевищує 2240 грн. відображається у податковому розрахунку за ф. № 1ДФ під ознакою доходу «169».
    Якщо сума нецільової благодійної допомоги перевищує встановлений граничний розмір, то сума перевищення відображається у податковому розрахунку за ф. № 1ДФ  під ознакою доходу «127», як інші доходи.
    Зазначена норма визначена пп. 170.7.3 ст. 170 Податкового кодексу України.

Зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку
    За бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку.
    Форма запиту про отримання витягу та витягу з реєстру платників єдиного податку затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
    Отже платнику єдиного податку, який бажає отримати витяг з реєстру платників єдиного податку необхідно звернутися з запитом про отримання такого Витягу в  фіскальний орган за місцем своєї податкової адреси.
    До затвердження відповідного запиту про отримання витягу, платник єдиного податку подає заяву у довільній формі.
    Строк надання Витягу не повинен перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту. Витяг діє до внесення змін до реєстру
    Зазначена норма передбачена п. 299.9. ст. 299. Податкового  кодексу України.

За неподання або несвоєчасне подання декларації про доходи фізичними особами, передбачений штраф в розмірі 170 грн та застосовується адміністративний штраф
    Неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків),  тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
    Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 грн за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
    Крім того, неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 51 грн до 136 грн).
    Дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення,   тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від п’яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 85 грн до 136 грн).
    Зазначена норма передбачена п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України та ст. 164 прим. 1  Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Суб’єкт господарювання повинен щоденно оприбутковувати виручку
    Уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися.
    Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.
    У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій (КОРО) на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).
    Тобто щоденно суб’єкт господарювання повинен оприбутковувати в КОРО виручку на підставі фіскальних звітних чеків РРО (Z-звітів).
    За неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки  передбачена штрафна санкція у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.
    Зазначена норма визначена п.2.6 "Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні" затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.04 №637 та п.1 Указа Президент України від 12.06.1995 №436/95 "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки".

У разі відсутності у підприємця на загальній системі оподаткування Книги обліку доходів і витрат застосовується штраф
    Фізичні особи – підприємці зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару.
    Форма Книги, яку ведуть фізичні особи – підприємці (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність) та Порядок її ведення затверджені наказом Міндоходів України від 16.09.2013 № 481.
    Ненадання платником податків фіскальним органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.
    Крім того, ст. 164 прим.1 Кодексу України про адміністративні правопорушення визначено, що неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від 3 до 8 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
    Ці дії вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від 5 до 8 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
    Зазначена норма визначена ст. 121 та п. 177.10 ст.177 Податкового кодексу України.

Знайти інформацію стосовно бізнес-партнерів можна на веб-порталі ДФС України
     На офіційному веб-порталі ДФС України (www sfs.gov.ua) створений банер «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який знаходиться на головній сторінці веб-порталу.
    Зокрема, для перевірки надійності ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або його назву.

Підприємець на загальній системі оподаткування самостійно заповнює Книгу обліку доходів і витрат за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід
    Фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат, у якій щоденно на підставі первинних документів здійснюються записи про операції, що відбулися у звітному (податковому) періоді.
    Книга ведеться за вибором платника податку в паперовому або електронному вигляді.
Записи у Книзі виконуються за підсумками робочого дня, протягом якого отримано  дохід.
Дохід, отриманий від здійснення господарської діяльності відображається сумарним підсумком за місяць, квартал, рік, і включає, зокрема, кошти, що надійшли на поточний рахунок, касу платника податків та/або отримано готівкою, сума заборгованості, за якою минув строк позовної давності, вартість безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг).
    Наймані особи, які перебувають у трудових відносинах із самозайнятою особою Книгу не ведуть і записи в ній не здійснюють.
    Тобто фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування заповнює Книгу самостійно за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід.
    Книга зберігається у підприємця протягом трьох років після закінчення звітного періоду, в якому здійснено останній запис.
    Дані Книги заповнюються у гривнях з копійками та використовуються підприємцем для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи.
    Порядок ведення Книги фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткування встановлений наказом Міндоходів від 16.09.2013 № 481.

Коди за УКТ ЗЕД та ДКПП – обов’язкові реквізити податкової накладної, але штрафні санкції за помилки під час зазначення коду на період до 31.12.17, не застосовуються
    З 1 січня 2017 року код товару, згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) та код послуги, згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП) стали обов’язковими реквізитами податкової накладної для всіх без винятку товарів та послуг.
    Тобто, з 01.01.2017 р. при складанні податкової накладної запроваджується заповнення коду товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних та імпортних товарів – 10 знаків, для інших товарів – не менше 4 знаків), а для послуг - коду послуги згідно з ДКПП.
    Код зазначається на всіх етапах постачання товарів від виробника чи імпортера до кінцевого споживача та незалежно від дати придбання чи виготовлення такого товару (до 1 січня 2017 року чи після цієї дати).
    Водночас, обов’язковість зазначення коду послуги можлива лише після внесення змін до форми податкової накладної у частині доповнення форми новою графою, відведеною для зазначення такого коду.
    Разом з тим, до 31 грудня 2017 року не застосувуються штрафні санкції, передбачені п. 120-1.3 ст. 120-1 Податкового кодексу, за помилки, допущені в податковій накладній під час зазначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та/або коду послуги згідно з ДКПП.
    Зазначена норма передбачена п. 201.1 і) ст. 201 та п.35-1 підр. 2 розд ХХ.  Податкового кодексу України.

Ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами можна отримати в Центрах обслуговування платників
    Роздрібна торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами може провадитися суб'єктами підприємницької діяльності незалежно від форм власності, за наявності у них ліцензій.
Ліцензія видається на підставі заяви та відповідних документів, поданих суб'єктом господарської діяльності до Головного управління ДФС або до Центру обслуговування платників за місцем провадження ним торговельної діяльності.
    Ліцензія або рішення про відмову у її видачі видається заявнику не пізніше 10 календарних днів від дня одержання документів. У рішенні про відмову у видачі ліцензії повинна бути вказана підстава для відмови.
    Порядок ліцензування  роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами визначається Законом України від 19.12.1995 №481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

Про помилки при заповненні звітності з рентної плати за спецвикористання води
Найбільш поширені помилки, які допускають платники податків при заповненні декларації з рентної плати за спеціальне використання води, а саме:
1. Не заповнені рядки 8.1 «в межах установленого ліміту» та 8.2 «понад  установлений річний ліміт» при наявності відповідних показників у рядках 8.1.1-8.1.2 і / або 8.2.1-8.2.2, внаслідок чого сумарне значення рядків 8.1 (стор. 8.1 = ряд. 8.1.1 + р. 8.1.2) і 8.2 (стор. 8.2 = ряд. 8.2.1 + р. 8.2.2) не збігається зі значенням рядка 8 «об'єкт оподаткування з початку року », яка дорівнює сумі рядків 8.1 та 8.2.
2. Не заповнено рядок 8, внаслідок чого в окремих випадках значення рядка 8 дорівнює 0 при наявності показників у рядках 8.1 або 8.2.
3. Застосування платниками неіснуючих коефіцієнтів до ставок Плати і / або неправильний порядок відображення застосовуваних коефіцієнтів до ставок Плати в рядках наданої звітності.
Згідно з порядком складання податкової звітності по Платі:
• в рядку 10.1 повинен вказуватися коефіцієнт 0,005 до ставок Плати відповідно до п. 255.6 ПКУ;
• в рядку 10.2 - коефіцієнт 0,3 до ставок плати відповідно до п. 255.6 ПКУ;
• в рядку 10.3 - коефіцієнт 2 до ставок Плати згідно з пп. 255.11.10 ПКУ;
• в рядку 10.4 - коефіцієнт 5 до ставок Плати відповідно до пп. 255.11.13 ПКУ.
Однак окремі платники Плати в рядку 10.1 податкової звітності декларують коефіцієнт 0,3 до ставок Плати (замість рядка 10.2) або коефіцієнт 5 до ставок Плати (замість рядка 10.4).
Крім того, деякими платниками в рядку 10.1 були задекларовані неіснуючі коефіцієнти 100; 46,03; 1,87; 1,13; 0,6; 0,003 до ставок Плати.
У деяких випадках один і той же коефіцієнт до ставок Плати був задекларований платниками двічі. Так, наприклад, коефіцієнт 0,3 до ставок Плати задекларований в рядку 10.1 і в рядку 10.2.
Звертаємо увагу на необхідність дотримання вимог порядку заповнення податкової звітності по Платі, затвердженої наказом Мінфіну від 17.08.2015 р № 719.


Платники запитували

З якої дати податкова накладна складається за формою із змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 23.02.2017 № 276?
 Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) у встановлений ПКУ термін.
     Наказом Міністерства фінансів України від 23.02.2017 №276 «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 28.02.2017 за № 269/30137 (далі – наказ №276), зокрема внесено зміни до форми податкової накладної (викладено в новій редакції) та порядку її заповнення, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 «Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної».
     Наказ №276 набирає чинності з першого числа місяця, що настає за місяцем його офіційного опублікування.
     Враховуючи те, що наказ № 276 опубліковано в газеті «Урядовий кур’єр» 28.02.2017, він набрав чинності 01 березня 2017 року.
     За інформацією, розміщеною на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України в розділі «Новини» електронного сервісу «Електронний кабінет платника» за посиланням: Головна/Електронний кабінет платника (https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/index.jspx), з метою створення комфортних умов для платників ПДВ, а також доопрацювання програмного забезпечення для формування і подання податкових накладних/розрахунків коригування до реєстрації в ЄРПН, податкові накладні/розрахунки коригування прийматимуться до реєстрації в ЄРПН за формою у редакції наказу №276 починаючи з 16 березня 2017 року.
     Тобто до вказаної дати податкові накладні/розрахунки коригування складаються та реєструються в ЄРПН за формою, чинною до внесення змін, передбачених наказом №276.

За яких умов ФОП можуть бути платниками ЄП?
Відповідно до п.п. 1 п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до платників єдиного податку, які відносяться до першої групи, належать фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300000 гривень.
     До платників єдиного податку, які відносяться до другої групи, згідно з п.п. 2 п. 291.4 ст. 291 ПКУ належать фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:
     не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;
     обсяг доходу не перевищує 1500000 гривень.
     До платників єдиного податку, які відносяться до третьої групи, належать фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена та у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5000000 гривень (п.п. 3 п. 291.4 ст. 291 ПКУ).

Як заповнити розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної у разі виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, крім виправлення помилки в «Індивідуальному податковому номері»?
   Не допускається виправлення даних щодо дати складання податкової накладної та її порядкового номера.
     Помилки, допущені у верхній лівій частині податкової накладної виправляються шляхом складання розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі – розрахунок коригування), в якому зазначаються правильні показники.
     При виправленні помилок в реквізитах податкової накладної «Найменування отримувача (покупця)» та/або «Номер філії» платник податків на дату виявлення помилки має право скласти розрахунок коригування до такої податкової накладної, в якому всі правильно заповнені реквізити податкової накладної повторюються, а реквізит, в якому допущено помилку, заповнюється без помилок. У такому випадку графи з 1 по 14 розділу Б розрахунку коригування та у розділі, до якого вносяться узагальнюючі дані щодо сум коригування, не заповнюються (залишаються пустими).
     Виправлення помилок в розділі А табличної частини податкової накладної платник податку здійснює шляхом складання розрахунку коригування, в якому зазначаються правильні показники.
     У разі виправлення помилок в розділі Б табличної частини податкової накладної, платник податку повинен скласти розрахунок коригування до такої податкової накладної, в якому одним рядком зазначити показники зі знаком «–» щодо товарів/послуг, показники яких виправляються, та другим рядком – зі знаком «+» щодо товарів/послуг, які фактично постачаються/надаються.
     При цьому графа 1 розрахунку коригування, в якій зазначається № з/п рядка податкової накладної, що коригується, заповнюється двічі по кожному з рядків, які коригуються, а у графі 2 зазначається причина коригування – «виправлення помилки».
     Показники рядків І-ІХ розділу А табличної частини податкової накладної є розрахунковими та формуються на підставі даних розділу Б. Тому показники рядків І-ІХ розділу А коригуються разом з відповідними показниками розділу Б, якщо коригування показників розділу Б призводить до зміни показників розділу А.
     Показник рядка Х розділу А табличної частини податкової накладної коригуванню не підлягає.





Головне управління ДФС у Запорізькій області

Запорізькі підприємства перерахували майже 56 мільйонів гривень екологічного податку
За два місяці підприємства-забруднювачі Запорізької області спрямували 44,7 мільйона гривень екоподатку до місцевих бюджетів та 11,2 мільйона – до державного (без показників великих підприємств, які обслуговуються в Запорізькому управлінні ОВПП ДФС). Разом це на 6,2 мільйона більше, ніж очікувалося та на 45,8 мільйона перевищує рівень минулого року.
Як підкреслила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, на сьогодні податок, який лежить в основі фінансування програм з покращення екологічної ситуації, сплачують понад 2,7 тисячі підприємств регіону.
При цьому найбільші суми перерахували платники м. Енергодар – 43,7 мільйона, Запорізького району – 7,4 мільйона та м. Запоріжжя – більш ніж 2 мільйони. Крім того, майже 600 тисяч забезпечили суб'єкти господарювання Мелітопольського району, 550 тисяч – Бердянського, 381 тисячу – Вільнянського, 230 тисяч – Пологівського, 177 тисяч – Василівського, 133 тисячі – Токмацького та понад 100 тисяч – Гуляйпільського районів. На решті територій загальні надходження склали близько півмільйона гривень.
Екологічний податок, хоча й належить до загальнодержавних, але 80 відсотків від сплачених коштів залишаються в місцевих бюджетах. Він справляється з фактичних обсягів викидів у атмосферне повітря, скидів у водні об'єкти забруднюючих речовин, а також за утворення та розміщення радіоактивних відходів.

Юліана Козаченко: "Зменшення кількості перевірок бізнесу – це основний вектор розвитку податкового аудиту"
На Запоріжжі за два місяці поточного року співробітники підрозділів аудиту фіскальної служби провели 59 документальних перевірок, у тому числі 21 планову та 38 позапланових. Це вдвічі менше, ніж за відповідний період минулого року.
За результатами виявлених порушень було додатково нараховано податкових зобов'язань майже 14 мільйонів гривень. У порівнянні з 2016 роком сума узгоджених донарахувань збільшилась на 3 відсотки. До бюджетів уже сплачено 5,1 мільйона.
У сфері зовнішньоекономічної діяльності у січні-лютому 2017 року було здійснено 20 перевірок суб'єктів. За результатами встановлених порушень вимог податкового та валютного законодавства до бюджету донараховано пені і штрафних санкцій в сумі 500 тисяч гривень, які вже повністю надійшли до бюджету. Крім того, зменшено від'ємне значення об'єкта оподаткування податком на прибуток майже на 40 мільйонів.
В. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко підкреслила, що суттєве зменшення кількості перевірочних заходів – це свідчення реалізації завдань щодо недопущення фіскального тиску на бізнес. Саме застосування ризикоорієнтованої системи дозволяє здійснювати перевірки лише тих суб'єктів, у діяльності яких наявні порушення.

Громадянка України намагалася вивезти до Туреччини заборонені медпрепарати
Спробу незаконного провезення сильнодіючих лікарських засобів та медичних препаратів виявили у міжнародному аеропорту Запоріжжя співробітники Запорізької митниці ДФС.
У зоні митного контролю залу "на відліт"під час оформлення пасажирів рейсу "Запоріжжя – Стамбул" у дорожній валізі громадянки України митники виявили банку від вітамінів "Ревіт", у якій знаходився "Матандієнон" ("Metandienone") у кількості 276 пігулок вагою 27,26 г. Оскільки цей препарат віднесено до переліку сильнодіючих лікарських засобів, затвердженого наказом МОЗУ від 03.09.2007р. №490, для його перевезення необхідна довідка медичного закладу, яка у громадянки була відсутня. Таким чином вона під виглядом інших засобів намагалася перемістити через митний кордон України товари, що обмежені або заборонені до перевезення.
Крім того, у сумці пасажирки знаходився ще один медпрепарат "Седал – М", що містив наркотичний засіб "Кодеїн" у кількості 100 мг та психотропну речовину "Фенобарбітал" у кількості 150 мг. Ці засоби віднесені до списку 1 таблиці ІІ та списку 2 таблиці ІІІ відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 06.05.2000р. №770. Довідка медичного закладу на даний препарат теж була відсутня.
За даними фактами складені два протоколи про порушення митних правил за ознаками ч.1 ст. 483 та ст. 471 Митного кодексу України. Предмети правопорушення вилучено.

Запорізькі водокористувачі сплатили 47 мільйонів гривень рентної плати
З початку року до бюджетів усіх рівнів надійшло 47,1 мільйона гривень рентної плати за спеціальне використання води. Згідно з бюджетним перерозподілом до державної скарбниці спрямовано 23,5 мільйона та майже стільки ж – до бюджетів громад. Рівень сплати порівняно з минулорічним зріс на 12,7 мільйона.
Більшу частину надходжень забезпечили суб'єкти господарювання міст Енергодар – майже 79 відсотків та Запоріжжя – понад 17 відсотків. Усього в Запорізькій області зареєстровано 3,4 тисячі платників ренти за спецвикористання води. Переважно, це підприємства або підприємці, які використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.
Щодо суб’єктів господарювання, які упродовж шести місяців не сплачують або платять у неповному обсязі збір, фіскальна служба надсилає звернення до Департаменту екології та природних ресурсів Запорізької облдержадміністрації з пропозиціями стосовно скасування дозволів.
Також нагадаємо, процедуру отримання дозволу на спецводокористування нещодавно було спрощено. Так, Законом №1830-VІІІ від 07.02.2017р. "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, що регулюють відносини, пов'язані з одержанням документів дозвільного характеру щодо спеціального водокористування", внесено зміни до Водного кодексу. Зокрема, встановлено, що видача дозволів належить до відання центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства, в галузі управління і контролю за використанням і охороною вод та відтворенням водних ресурсів.
Докладно про зміни можна дізнатися за посланням: http://www.visnuk.com.ua/uk/news/100004273-sproscheno-protseduru-otrimannya-dozvolu-na-spetsvodokoristuvannya.

Із загальної кількості викритих на Запоріжжі економічних злочинів – понад 60 відсотків – тяжкі
У поточному році співробітники слідчих підрозділів фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Запорізькій області здійснювали провадження за 105 викритими злочинами у сфері економіки, 70 з яких належать до категорії тяжких.
Зокрема, у 48 провадженнях йдеться про ухилення від сплати податків і зборів в особливо великих розмірах (ч.3 ст.212 (2121) Кримінального кодексу України).
Як повідомив начальник оперативного управління Головного управління ДФС у Запорізькій області Богдан Красюк, з початку року працівники податкової міліції ліквідували два "конвертаційних центри" із загальним обігом понад 400 мільйонів гривень. Внаслідок їхньої діяльності ймовірні втрати бюджету склали 70 мільйонів. За результатами відпрацювання вигодонабувачів та фіктивних суб'єктів господарювання до бюджету відшкодовано майже 4 мільйони гривень.
Крім того, у сфері протидії оборудкам з ПДВ розпочато два кримінальні провадження за ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах (ч.3 ст.212 КК України).
На даний момент до суду направлено 6 матеріалів, 5 з яких – з обвинувальним актом та ще один – для звільнення від кримінальної відповідальності у зв'язку з повним відшкодуванням збитків на суму майже мільйон гривень.

Фіскальна служба Запорізької області продовжує відкритий діалог із аграріями регіону
Проблемні питання, які виникають у роботі запорізьких аграріїв, були обговорені сьогодні під час засідання круглого столу за участю керівництва Запорізької облдержадміністрації, фіскальної служби області та інших органів виконавчої влади, а також представників громадських організацій та сільськогосподарських підприємств регіону.
Позицію фіскальної служби під час зустрічі представляла заступник начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Анна Пужай-Череда, яка наголосила на тому, що податківці використовують різноманітні форми інформаційної підтримки платників. Особливо сьогодні, в умовах змінених законодавчих норм та реформування органів ДФС, ця робота є надзвичайно затребуваною та актуальною. Для представників бізнесу, у тому числі, аграрного, організовуються семінари, практикуми, на яких фахівці служби роз’яснюють найбільш актуальні теми податкового законодавства.
За допомогою засобів масової інформації та мережі Інтернет важлива інформація поширюється серед мешканців регіону. Крім цього, повідомлення про останні зміни у законодавстві, а також тематичну інформацію платники мають можливість отримувати у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі фіскальної служби.
Наприкінці розмови аграрії зауважили, що інформаційні потреби платників податків постійно зростають. Тому вони і надалі розраховують на системний та планомірний діалог з фіскальною службою області.



« В банк – с аграрной распиской   Збільшили сплату ЄСВ на 15,7 мільйони гривень »

Компания дня
Лучшие комбикорма, БМВД, концентраты и кормовые добавки для с/х животных и птицы.
       ТМ "BEST MIX"


  Подробнее...



Курс валют:
Курсы наличного обмена на сегодня



Яндекс.Погода



Ваше мнение

Предложить тему опроса

Ваше имя:
Email:
Сообщение:
:
 



Популярные фирмы

"ВИДИБОР" - новый комплекс гостиничного типа на дальней бердянской косе. Номера ЛЮКС! - Украина, Запорожская, Бердянск.

Любители комфортного летнего отдыха на Азовском море, получат все то, о чем мечтали в ожидании до

69227 Просмотров с 04-07-2010
Коттедж "VERA" - люкс" - 2011г. Элитный отдых на Азовском море. - Украина, Запорожская, Бердянск.

 

Уровень VIP отдыха - расположен на берегу открытого Азовского моря в рекреационной

57430 Просмотров с 20-05-2010
База отдыха "ПОСЕЙДОН" - выбирайте лучший отдых на Бердянской Косе! - Украина, Запорожская, Бердянск.

Город-курорт Бердянск не даром завоевал признание у туристов как один из лучших курортов для морс

54223 Просмотров с 20-06-2009
Частный пансионат "ЕЛЕНА" - лучший отдых в Бердянске по доступной цене! - Украина, Запорожская, Бердянск.

Выберите для себя отдых на Азовском море и желая сделать его лучшим, незабываемым и эффективным п

53483 Просмотров с 13-05-2009
«Aleks Club» - элитный оздоровительно-развлекательный комплекс в Бердянске. - Украина, Запорожская, Бердянск.

В структуру комплекса «Aleks Club» входят: бар-ресторан «

49332 Просмотров с 24-09-2009




Яндекс.Метрика






RSS-лента новостей
Галерея




Новости Товары и услуги Бердянска
Отдых в Бердянске Частные объявления
Работа Сервисы
Форум Фотогалерея
«БИМП» 2009 © Все права защищены.
При использовании материалов веб-сайта,
ссылка на bimp.com.ua обязательна!
Адрес:
71116, Украина,
Запорожская область, Бердянск